Reactie Onderwerp Aflopend sorteren Auteur Datum
conscrits = dienstplichtigen Onbekend Frans (militair) woord Arcimboldo 12-02-2019
Om wat voor stuk gaat het? Kun je een groter stuk tekst laten zien? onbekend handschrift...??? René van Weeren 12-01-2024
Hierbij een grotere foto... onbekend handschrift...??? Eyup boydas 12-01-2024
Dag Kurt, dank je wel voor de prima foto! De handtekening is volgens mij geen handtekening, ik lees "Lisboa 7uix72", het Onbekend of niet Otto Vervaart 16-07-2018
Beste Kurt, op de foto is de bewuste handtekening in de linkeronderhoek ook bij vergroting onsherp. Kun je een foto Onbekend of niet Otto Vervaart 16-07-2018
Dag Otto, dank je voor de goede en uitgebreide info en zal er eens mee naar een erkende kunsthandelaar gaan en zal je op Onbekend of niet kurt 17-07-2018
Hallo Otto , ik zend een andere foto en al een dank je voor de snelle reactie, groetjes Kurt Onbekend of niet kurt 16-07-2018
Heel hartelijk bedankt Onbekend teken Karel Spee 06-03-2024
Het zou ook een teken voor etc[etera] kunnen zijn, maar zoals Michiel en Otto al opmerkten, uit de context wordt vaak Onbekend teken René van Weeren 06-03-2024
Als u het in zijn context laat zien, wordt het misschien duidelijk. Onbekend teken Michiel 06-03-2024
Het teken staat meestal tussen twee partijen in een geding, daarom vermoeden we dat het versus of iets dergelijks Onbekend teken Karel Spee 06-03-2024
Beste Karel, zo op het eerste gezicht lijkt het wat wel een Ringel-S heet, het Duitse teken ß , maar bij paleografie is Onbekend teken Otto Vervaart 06-03-2024
Dit maakt het duidelijker: het is het teken voor contra = tegen. Een versmelting van 9 (als substituut voor het Onbekend teken René van Weeren 06-03-2024
@L., tegen het plaatsen van deze locatie in Friesland pleit het feit dat de akte werd uitgevaardigd de grietman (hier Onbekend toponiem Otto Vervaart 26-11-2023
Beste OD, hoe staat het met deze akte? Wellicht helpt het als je ook het begin van deze akte laat zien. Als daarin Onbekend toponiem Otto Vervaart 24-11-2023
Over het specifieke woord in de verkoopakte uit 1610: Uit wikipedia: "Gave". "Gave kan verwijzen naar Gave (Groningen) Onbekend toponiem L. Deurvorst 27-11-2023
@L. Deurvorst, in het bovenste gedeelte van de akte wordt de plaatsnaam Doezum (daar gespeld als Doesum) specifiek Onbekend toponiem Otto Vervaart 25-11-2023
Het wordt verder studeren! Er is op de site van de Groninger Archieven wel degelijk een beschrijving van deze akte in de Onbekend toponiem Otto Vervaart 24-11-2023
Mocht er olde ga(e)st / Olde Ga(e)st staan: zou het kunnen verwijzen naar Oudega (plaats in Zuid-west Friesland)? Een Onbekend toponiem L. Deurvorst 24-11-2023
een paar details ... hebbe ick gritman voers. mijn segel beneden an dessen breff gehangen mijt onderteckeninge mijns Onbekend toponiem Pauwel 26-11-2023
Dag Otto, Wegens ziekte was ik nog niet in de gelegendheid geweest te reageren. Erg bedankt voor het meedenken! Bij de Onbekend toponiem OD 24-11-2023
Correctie: nogmaals naar het handschrift gekeken, en er kan ook staan: old gast? (niet olde). Onbekend toponiem L. Deurvorst 24-11-2023
Beste OD, vergelijken met andere woorden en letters is de beste weg, het duurde even voordat ik een f zag, in r. 6 in Onbekend toponiem Otto Vervaart 21-11-2023
Beste OD, van harte beterschap, en bedankt voor de complete transcriptie en de afbeelding, genoeg materiaal om flink op Onbekend toponiem Otto Vervaart 24-11-2023
Je hebt gelijk Otto, kon deze akte al niet terugvinden, had hem even verward met een andere reeks waar geen beschrijving Onbekend toponiem OD 25-11-2023