Reactie Onderwerp Auteur Datum Aflopend sorteren
De oplossing van Andreas is natuurlijk de juiste, er werden kerkklokken geluid! Dodenboek Dordrecht onleesbaar voor mij Otto Vervaart 26-10-2020
Sara Goske is "sijn actions" (wat blijkbaar "zijn rechthebbende" betekend?) (Als je op "sijn actions" Google'd (met VOC puzzel Brosthuijsen JWK 26-10-2020
@ Otto: Het is pas nadat ik dit dodenboek wat doorbladerd had, dat ik tot deze oplossing kon komen. Hier is de tekst wat Dodenboek Dordrecht onleesbaar voor mij Andreas 26-10-2020
Staet ende fycasie voor die borgemeesters van Amby weegens die livyransye die gedaen is tot Borgharen op de Mase in den Staet van onkosten Staatse Troepen in 1702/1703 René van Weeren 26-10-2020
Geweldig! Hartelijk dank voor jullie hulp! Dodenboek Dordrecht onleesbaar voor mij Deborah 26-10-2020
Aha, weer een puzzelstukje opgelost! Die Sara Goske had blijkbaar ervaring met het innen van centen van de VOC, omdat ze VOC puzzel Brosthuijsen Louis v. V. 27-10-2020
Stadthuys Joris Jacobs[en]s, voerman, wed[uwnaer], met Maritge Cornelis[dr], jongedochter beyde uts[upra]* getrout d[en] huwelijk Joris Jacobsse en Maritgen Cornelisse 1635 's-Gravenhage René van Weeren 27-10-2020
Paula, Bij deze vraag zit helaas de afbeelding van je andere vraag. huwelijk Jan Joris vd Laen en Maria Louwertsdochter ?? René van Weeren 27-10-2020
Graag gedaan, Deborah! @Andreas, ik sluit me geheel aan bij jouw wens om bij vragen een link naar een document te Dodenboek Dordrecht onleesbaar voor mij Otto Vervaart 27-10-2020
Fijn, bedankt. Ook fijn dat er een toelichting bij zit. huwelijk Joris Jacobsse en Maritgen Cornelisse 1635 's-Gravenhage p eversdijk 27-10-2020
Oh, wat vervelend. Hier is de juiste afbeelding. huwelijk Jan Joris vd Laen en Maria Louwertsdochter ?? p eversdijk 27-10-2020
bapt(isatus) est Paulus filius legit(imus) Joannis Petri Govaers et Mariae Gijsbers; suscept(ores) Elisabet Paulsse eius Paulus - 18 mei 1714 Andreas 27-10-2020
Jan Jorisz van de Laen, jonghman, met Maria Lendertsdr van Gijsele, jonged[ochte]r, beyde woon[en]de alhier in 's huwelijk Jan Joris vd Laen en Maria Louwertsdochter ?? René van Weeren 27-10-2020
Dag Leo, Heb de bron even bekeken. Veel woorden zijn in het Frans of Latijn, ik vermoed dus dat de naam Joost op zijn Kan iemand deze naam ontcijferen René van Weeren 27-10-2020
Kolom doodgravers: e[odem] d[ie] Buerk[erk] Kolom bidders: e[odem] d[ie] Voorst Johannes Bouwman, in de Marsse- gast* Hulp gezocht bij transcriberen (begraafregister Johannes Bouman) René van Weeren 27-10-2020
Ik lees in deze hanepoten: 6 april Joust/Joist Barbiers Kan iemand deze naam ontcijferen JWK 28-10-2020
Het verschil zit hem in de mededeling conjugum bij de andere dopen. Kennelijk waren de ouders van Gualtherus (Wouter) meer info over de peter René van Weeren 28-10-2020
Dag Bram, Naar mijn mening interpreteer jij de muntsymbolen correct. De gebruikte munteenheden zijn hier: oude groot lezen van chijnsbedragen Michel G. 28-10-2020
Oké bedankt voor de hulp. Kan iemand deze naam ontcijferen Leo 28-10-2020
Hartelijk dank René van Weeren! Hulp gezocht bij transcriberen (begraafregister Johannes Bouman) Senne 28-10-2020
Wat kunnen de redenen zijn dat er geen belasting op het begraafrecht werd geheven? Wanneer gebeurde dit wel/niet? Hulp gezocht bij transcriberen (begraafregister Johannes Bouman) Senne 28-10-2020
Dag Senne, De belasting op begraafrecht (impost op begraven) werd geheven naar welstand. Dit gold ook voor de belasting Hulp gezocht bij transcriberen (begraafregister Johannes Bouman) René van Weeren 28-10-2020
Beste René van Weeren, Bedankt voor uw bericht, de nadere toelichting en de samenvatting (daar was ik naar opzoek). Hulp gezocht bij transcriberen (begraafregister Johannes Bouman) Senne 28-10-2020
Beste Michel, hartelijk bedankt voor je commentaar. Ik ben blij te zien dat ik op de goede weg zit. Bedankt daarvoor. Ik lezen van chijnsbedragen Bram 28-10-2020
Als ik nog een ander voorbeeld kan geven: oorspronkelijk stond er bij een cijns: II oude grt I d qrtt d tx [doorgehaald lezen van chijnsbedragen Bram 28-10-2020