Reactie Onderwerp Auteur Oplopend sorteren Datum
@Pauwel, ik ben het alweer helemaal met je eens. In protestando is er nog vaag een lusje te zien vóór de p, en de Document stadsbestuur Nijmegen Otto Vervaart 12-02-2024
@Pauwel, dat er na rector iets in de trant van et clerici/clericus staat, bedacht ik gisteren ok bij nog een kijken, er Document stadsbestuur Nijmegen Otto Vervaart 13-02-2024
Beste Inge, Op dit systeemkaartje van het CBG Centrum voor familiegeschiedenis wordt allereerst het wapen van de familie Familie Coeleman Otto Vervaart 13-02-2024
Beste Ron, ik lees hier: 17. Junii / Solemnisatum est matrimonium inter Cornelium Cauteleers / et Catharinam Feusels Latijnse tekst in trouwakte Otto Vervaart 14-02-2024
Beste Fred, hier mijn lezing: Honesti viri Pauli Frit ex Breidenau w. philius legitimus / et honesta pudicaque virgo / Hulp bij transcryptie gevraagd Otto Vervaart 15-02-2024
Door de drie fragmenten met elkaar te vergelijken kom ik uit op van Tijll. Naam 3 Otto Vervaart 18-02-2024
De frase eius vice supplevit, in diens plaats verving, is nog onvertaald gebleven. Andreas nam waar voor Elizabeth als doopinschrijving Mechtildis Otto Vervaart 20-02-2024
Beste Mariët, dit is een uitdaging! Op scan 234 kan ik dit fragment niet ontdekken, klopt het nummer? Met wat Wat voor soort heggen? Otto Vervaart 21-02-2024
Beste Jolien, je zit er dicht bij! Ik lees: Item Marg[rete] hoere bed[er] docht[er] vertaling middelste twee woorden Otto Vervaart 21-02-2024
Oei, een tikfout, het is beid[er] ! vertaling middelste twee woorden Otto Vervaart 21-02-2024
Ja, het zijn twee woorden, maar de k lijkt me niet compleet als in het woord er schuin boven, dan lees ik nog eerder Wat voor soort heggen? Otto Vervaart 21-02-2024
Beste Mariët, bedankt voor de juiste scan, ik had nog niet alle mogelijke omdraaiingen bekeken! Voor het gemak ook maar Wat voor soort heggen? Otto Vervaart 21-02-2024
Beste Patrick, een hele uitdaging dit document, hier een eerste poging; de onderste regel lukt me helemaal niet: Maes handschrift rond 1500 Otto Vervaart 23-02-2024
Beste Patrick, ik lees niet letterlijk dat Gillis de schuld geërfd heeft van Egidius, achter diens naam zou f. Wms wel handschrift rond 1500 Otto Vervaart 24-02-2024
Beste Alexander, bij het Felixarchief in Antwerpen is onder andere een archiefcollectie Jan Gillis, https://felixarchief Opene Brieven van den Keiser Maximiliaan Otto Vervaart 24-02-2024
@René, er zijn ook andere tools dan Google Translate, maar allemaal beperkt tot klassiek Latijn. Jouw vertaling is prima 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 24-02-2024
Hier een eerste aanknopingspunt: de verblijfplaatsen van eenheden van het Staatse leger zijn vanaf het tweede kwart van Ondertrouw Maastricht 1748 Otto Vervaart 25-02-2024
Beste Jolien, wellicht slaat dit item terug op de post meteen hierboven, ik begrijp dat Margrete de dochter is van beide vertaling middelste twee woorden Otto Vervaart 25-02-2024
In Utrecht was het Leeuwenberggasthuis aan het Servaasbolwerk vanaf 1567 bedoeld als pesthuis. Vanaf eind zeventiende St.Jobshuis pesthuis ? Otto Vervaart 26-02-2024
Bij nader inzien denk ik toch dat hier de beide dochters van Margrete zijn bedoeld, misschien kun je meer laten zien van vertaling middelste twee woorden Otto Vervaart 26-02-2024
Toevallig ben ik zelf ook geïnteresseerd in enkele leden van de Antwerpse familie Gillis. In de Généalogies des nobles Opene Brieven van den Keiser Maximiliaan Otto Vervaart 26-02-2024
Via Delpher, https://www.delpher.nl/, vind ik in een krant, Le courrier de la Meuse van 19, juli 1870 dat een Kaspar Ondertrouw Maastricht 1748 Otto Vervaart 26-02-2024
Excuus, overlijden op 17 juli 1870, de krant is van 18 juli! Ondertrouw Maastricht 1748 Otto Vervaart 26-02-2024
Beste Alexander, prima zoals je allerlei bronnen gebruikt om eventuele familieleden en hun relaties in kaart te brengen Opene Brieven van den Keiser Maximiliaan Otto Vervaart 27-02-2024
Aha, het werk van Van Leeuwen is een goudmijn, bij hem weet je dat hij dingen niet zo maar opschrijft, controle blijft Opene Brieven van den Keiser Maximiliaan Otto Vervaart 27-02-2024