Reactie Onderwerp Aflopend sorteren Auteur Datum
Dag Ger, Deze akte (dd. 19 mei 1786) betreft een schulbekentenis van de "egtelieden" Anthonij Joannes Knobbout en Kan iemand mij vertellen wat dit voor een document is? Michel G. 27-10-2018
Dankjewel Michel. Ik ben weer erg blij met je reactie. Kan iemand mij vertellen wat dit voor een document is? Ger vanWijngaarden 27-10-2018
Dag Ger, Ook dit een verkoopakte van een "huijs en erve met de wal daar voor, staande en leggende op Rapenburg bij de Kan iemand mij vertellen wat voor soort document dit is? Michel G. 27-10-2018
Dag Michel, ook weer bedankt voor deze uitleg. Kan iemand mij vertellen wat voor soort document dit is? Ger van Wijngaarden 27-10-2018
Lastige tekst. Ik heb niet alles kunnen vinden. Tusschen Hindrick Nardinge van Meppen ter eenre ende Albertien die Kan iemand van deze moeilijk te lezen tekst een transcriptie maken? Geert Ouweneel 26-03-2021
Beste Geert, Geweldig dat het je gelukt is om er een transcript van te maken! Daar ben ik heel erg blij mee! Mijn Kan iemand van deze moeilijk te lezen tekst een transcriptie maken? Leo Martinus 26-03-2021
Ik denk dat de susceptor Lambertus van Velthem heet Kan iemand voor mij vertalen wat hier staat Bas den Brok 11-06-2020
Bas, ik denk dat je gelijk hebt. Ik zie nu ook dat in de bovenliggende inschrijving die achternaam ook genoemd wordt als Kan iemand voor mij vertalen wat hier staat Rene van Weeren 11-06-2020
Je kunt ook beginnen met de oefeningen die op deze site staan, vooral de teksten kun je veel van leren. Met vriendelijke Kan iemand voor mij vertalen wat hier staat Chris van Doorn 14-06-2020
Wow ik zit er uren op te kijken en kan maar twee namen uithalen. Top enorm bedankt ik ben het nog maar aan het leren om Kan iemand voor mij vertalen wat hier staat frank vandendries 11-06-2020
Er zijn diverse mogelijkheden. Vaak bieden lokale archieven deze cursussen aan, al is dat in de huidige coronatijd Kan iemand voor mij vertalen wat hier staat Rene van Weeren 11-06-2020
22a feb[ruarii] P[ater]: Adrianus Van [den] Driesche M[ater]: Maria Wouters P[uer/uella]: Maria S[usceptores]: Lambertus Kan iemand voor mij vertalen wat hier staat Rene van Weeren 11-06-2020
Daaronder staan zaken die standaard bij een ieder werden genoteerd, maar bij hem niet zijn aangevuld: aan handgeld of Kan tekst van militair Dirk Jan Kriebel niet lezen René van Weeren 11-03-2021
1e kolom 799 Kriebel, Dirk Jan 2e kolom Vader: Jan Moeder: Jacoba van Wijk Geboren te: Haarlem Den: 9 September 1796 Kan tekst van militair Dirk Jan Kriebel niet lezen Geert Ouweneel 11-03-2021
Ik wil u beiden bedanken. Had me zo gefixeerd op zijn tekst; had ik de andere regels ook bekeken dan had ik misschien Kan tekst van militair Dirk Jan Kriebel niet lezen Joke Podt 11-03-2021
Poging De geboden van Govert Gerarts(sone) van Broeckhuijs werden wederom opgehouden tot naerder ordre Kantlijn tekst bij huwelijk Den Bosch 1658 Paul 13-08-2020
dese geboden sijn geschut moeten opgehouden werden tot naerder ordre laet dese bovenstaende geboden weder haer Kantlijn tekst bij huwelijk Den Bosch 1658 Geert Ouweneel 13-08-2020
Bedankt Paul en Geert. Gezien de namen slaat de tekst in de marge op het huwelijk erboven (van Govert Gerrits van Kantlijn tekst bij huwelijk Den Bosch 1658 Louis v. V. 13-08-2020
verkeert hebben, ende geene descendenten van de voervader en sijn, die men niet en behoirden so listelick eenighe Kapel Groeningen Geert Ouweneel 06-05-2021
Alsoo Peter Basten woonachtig tot Hueckelum (= Heukelum) sich heeft laeten gelusten ende richtelick te laeten overleeden Kapel Groeningen herman 15-05-2021
Het is niet in dialect geschreven, maar ook geen complete tekst; aangezien de tekst middenin een zin begint, moet er nog Kapel Groeningen René van Weeren 06-05-2021
Ick Jan Linssen Asiger tijt statthelder der herlijckheyt Blijenberch en Aefferden, tuyge hiermede te wetten datt ick Kapel Groeningen Geert Ouweneel 17-05-2021
Geweldig, het is een kunststukje, heel veel dank. Kapel Groeningen Jan Hendriks 06-05-2021
Ick, Jan Lonssen, itsiger* tijt statthelder** der Herlijckheyt Blijenbeck en Aefferden*** tuyge hiermede te wetten datt Kapel Groeningen René van Weeren 17-05-2021
Alsoo Peter Basten, woonachtich tot Hueckelum, sich heeft laeten gelusten gerichtelick te laeten verbieden aen Jan Kapel Groeningen Geert Ouweneel 15-05-2021