Reactie Onderwerp Auteur Datum Aflopend sorteren
Beste Wilma, ik lees hier het volgende, met nog enkele onduidelijke plekken: Anno 1633.16 Januarii contraxerunt hulp gevraagd bij namen ontrafelen Otto Vervaart 30-09-2020
Dag Geert, Hierbij nog twee stukjes tekst waar ik niet goed uit kom, wil je deze ook even doen? Dit is de eerste. Mvg Synode Assen Fokko Kuipers 30-09-2020
Hierbij de tweede. Mvg., Fokko Kuipers Synode Assen Fokko Kuipers 30-09-2020
De achternaam van de tweede getuige is Gysbrechts. Het ontbrekende woordje tussen hac en messionario lijkt me 're' te hulp gevraagd bij namen ontrafelen René van Weeren 30-09-2020
Bij vergelijking met de andere tekst op het blad staat ook in de laatste vermelding onderaan tweemaal het woord (derde Transcriptie verbetering René van Weeren 30-09-2020
Tot Sweel ende andre plaatzen worde gedoleert dat daer sweert dantsers ende steern - draegers ende die met rommelpotten Synode Assen Geert Ouweneel 01-10-2020
Otto Vervaart, Geert Ouweneel en René van Weeren, allen dank. Inhoud en achtergrond van de tekst zijn me nu geheel Transcriptie verbetering Boed Marres 01-10-2020
Beste Jan Paul, allereerst heb ik gekeken naar de online versie van de eerdere editie van deze resoluties op http:/ E, L en N. Otto Vervaart 01-10-2020
Den 1 September Is gedoopt de dochter van Gerit Claesz Taenman, het kint genaempt Maerijtgen, des kints moeder Aeltgen transcriptie verzoek Geert Ouweneel 01-10-2020
achter de leeftijd staat het adres croonenburgstraet m vr gr An Overlijdens An 01-10-2020
Beste René, dank je wel voor je aanvullingen. Aan hac re had ik wel gedacht, een constructie waarbij iemand voor een hulp gevraagd bij namen ontrafelen Otto Vervaart 01-10-2020
Hartelijk dank voor de reactie. Ik heb een schermafdruk gemaakt (2 december 1610) waarin de 'N' eveneens voorkomt. Een E, L en N. Jan Paul van d… 01-10-2020
Goedemorgen Geert, Heel hartelijk dank voor de reactie. Mvg., Fokko Kuipers Synode Assen Fokko Kuipers 01-10-2020
Dag Geert, Hierbij nog een stukje twkst over misdragingen, wil je daar nog even naar kijken? Mvg., Fokko Kuipers Synode Assen Fokko Kuipers 01-10-2020
Caput 7 Van de nagtsuyperie 1, Die nagtsuyperie gaet nogh in swaeng deur geheel lant. 2. Tot Gieten werden nogh aetlicx Synode Assen Geert Ouweneel 01-10-2020
Die Prince van Orangien, grave van Nassau etc. Heere ende Baroen van Breda, van Diest etc. Eersame vrome, lieve Hulp bij transcriptie gevraagd brief Willem van Oranje Geert Ouweneel 01-10-2020
Beste Geert, buitengewoon dank voor deze transcriptie, het helpt mij erg verder. Hartelijke groet,Paul Buitenhuis Hulp bij transcriptie gevraagd brief Willem van Oranje Paul Buitenhuis 01-10-2020
Beste Jan Paul, dank je wel voor de scan, je zoekt het volgens mij in de goede richting! Ik heb het even vergeleken met E, L en N. Otto Vervaart 01-10-2020
Als ik het goed heb zijn de grootouders|: Harmen Smit en Wilhelmina Aarts. Hoe heet de oma van Harmen Smit van vaderszijde? Geert Ouweneel 01-10-2020
Dag Geert, Hartelijk dank, ook voor de tip van het boek ik heb het gezien, heel ineressant. Mvg., Fokko Kuipers Synode Assen Fokko Kuipers 01-10-2020
Er staat "hac in re": hij is dominicaan, maar "in deze zaak, aangelegenheid" optredend als apostolisch missionaris. hulp gevraagd bij namen ontrafelen Michel 01-10-2020
Ik denk dat de dag 17 is, en op de volgende regel lijkt trouwens 18 te staan. Overlijdens Michel 01-10-2020
Waarde heren en mede-zoekers, 1) een reingenote (met varianten o.a. re(e)(n)genote) is volgens het WNT een belendende Transcriptie verbetering Michel 01-10-2020
Uiteraard: meervoud (dat plicare speelde mij al parten). Transcriptie verbetering Michel 01-10-2020
En toch ook even de proeve van transcriptie bijvoegen: Sequentia tria pignora, ta<m terra>rum arabilium quam pascue, que Transcriptie verbetering Michel 01-10-2020