Reactie Onderwerp Auteur Datum
Betere foto. kan iemand dit ontcijferen? Peter
Hallo Geert. Het staat los voor de tekst, meteen op de eerste bladzijde. Mij onbekende combinatie. M.M.M. van Veen
Liefst nog een stuk omgevingstekst Mij onbekende combinatie. Geert Ouweneel
Dank je wel, René! Ik dacht dat er Ludovicus stond voor de naam van de vader. Ik wist niet dat Ludocus ook bestond. geboorteakte Egidius Remeu(r)s 23/4/1637 Lokeren(Be) Veerle Heyman
Het gaat in ieder geval om ponden en schellingen (en geen stuivers!). Normaal is de daaropvolgende munteenheid geld Michel G.
Dag Stephan, Om het helemaal goed te kunnen duiden is belangrijk te vermelden waar en wanneer dit speelde: muntsoorten geld René van Weeren
tekst boven de rivier: niet 100% zeker, maar iets in de zin van haiten versterkt =hoogte versterkt? wie tekende dit kaartje in 1693 Andreas
Twee aanvullingen: tweede getuige heeft als achternaam Van Mossevelde; de naam van de vader wordt vermeld als Ludoci = geboorteakte Egidius Remeu(r)s 23/4/1637 Lokeren(Be) René van Weeren
Hallo Andreas, Allereerst dank voor je snelle reactie. In semine fructus is juist want ik herken het nu ook in het In Sh...ne fructus Leo Clijsen
In semine fructus Ik ben geen latinist, maar qua vertaling is dit iets in de zin van: het zaad zorgt voor de oogst/ In Sh...ne fructus Andreas
oke , dus dan staat er Wolterus Marca. is dat een naam van iemand? item ....... cantoris ???????? peter
Het einde lijkt een 9 maar is een teken dat gebruikt wordt als ‘us’ aan het eind van een woord en als ‘con’ aan het item ....... cantoris ???????? Geert Ouweneel
Wolterus zie ik er echt niet . eindigt dat woord niet op een g ?? item ....... cantoris ???????? peter
1. Willem Snoeye Janss woenend te Wilmaersdonc vercocht Aerd Lemmaer Aertss woenende 2. te Wilmaersdonc ende Aerde graag controle Michel G.
Bedankt voor de transcriptie. Ik zal nog eens proberen om hier te blijven posten, lukt dat niet zal ik steeds een nieuw Hulp nodig bij transcriberen Robin
De rest gewoon steeds op deze site posten. Allicht dat iemand je dan wel wil helpen. Hulp nodig bij transcriberen Geert Ouweneel
parcheelen soo landt als hoey was de kercke competerende, welck bedraeght t'samen die somme van vijff en dertich guldens Hulp nodig bij transcriberen Geert Ouweneel
Hallo Geert, Ik snap niet hoe je dit zo snel kan lezen..!! Maar enorm bedankt, want het is een hele interessante tekst Notariële akte 1657 - doktershandschrift...! Sanne
Compareren voor mij notaris openbaer, in den Raede van Brabant geadmitteert, tot Helmont residerenden ende d' Notariële akte 1657 - doktershandschrift...! Geert Ouweneel
Dank voor de snelle reactie Transcriptie verzoek Martijn
Formulier Van een acte, sodanig als deselve geschreeven en gegeven werd, wanneer een kind dood ter wereld is gekomen Transcriptie verzoek Geert Ouweneel
en de laatste... Notariële akte 1657 - doktershandschrift...! Sanne
pagina 3.. Notariële akte 1657 - doktershandschrift...! Sanne
pagina 2 van de akte Notariële akte 1657 - doktershandschrift...! Sanne
Ik heb nog een 2de versie gevonden, deze is beter leesbaar: https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven geboorteakte Egidius Remeu(r)s 23/4/1637 Lokeren(Be) Veerle Heyman