Reactie Onderwerp Auteur Datum
Very quick. Thank you once again. Amsterdam 3 Luke J.
Thank you once again Geert. Amsterdam 2 Luke J
Cornelis Joosten van Coceyngen, metselaer, heeft sijn poorter eedt gedaen ende den tesoriern het poortergelt betaelt Amsterdam 3 Geert Ouweneel
1. Katline dochtere wilen Claus Snoys cum tutore vercocht Cornelijse Jacopssone ende Alijten van Zanten 2. zinen wive ad Nog enkele gaten ?? 1405 Antwerpen Michel G.
Compareerden vooren Dr. Jacob Bas Dircksz ende Jacob Becker Jacobsz Pieter Joosten van Amsterdam koeckebackergesel Amsterdam 2 Geert Ouweneel
l6 ... luttel min of meer ... Nog enkele gaten ?? 1405 Antwerpen Guido Snoeys
Het zal in etappes gaan vanwege tijdsgebrek, maar hierbij vast de makkelijkste (eerste) Linksonder: 1637 Klager beweert geschil tussen Gerard von Dalen en Anton Horst van Wittenhorst 1637, pagina 1 René van Weeren
Bedankt Pauwel! Ik heb de latijnse tekst proberen te vertalen en kom tot onderstaande. Zou je deze aub willen Bosch protocol 1192-19V Jan-Willem
Hartelijk dank transcriptie schepenakte Jacques van de…
Dank je wel. Goed om dat helder te hebben. Heer of Seigneur? Frits Scholten
Veel dank, Geert! Leuk om hierdoor te weten dat m'n voorouders in ondertrouw gingen bij o.a. Hendrik Coppit, de vader Ondertrouwakte Erik
Extensio 3e Loth Onder het derde lot gevallen aan Hendrik Wijn- ders als man en momboir van Petronella Geenen, is transcriptie schepenakte Geert Ouweneel
Beste Geert, Hartelijk dank voor je snelle en kundige support. Groet, Fred Hulp bij transcryptie gevraagd Fred
Compareerden voor Heyndrick Coppit ende Symon Schaep Thijs Pieters Croock van Amsterdam, schilder, out 32 jaer, geen Ondertrouwakte Geert Ouweneel
In deze context vermoed ik dat de afkorting inderdaad S[eigneu]rs betreft. Heer of Seigneur? René van Weeren
Nog effe meesturen.. Nog enkele gaten ?? 1405 Antwerpen Guido Snoeys
RHCL_01.050.37_00012 Op heden den 26 Augusti 1684 heeft Guilliaem Swinnen in qualiteyt als volmachtiger van de heere Don Hulp bij transcryptie gevraagd Geert Ouweneel
RHCL_01.050.37_00011 Op dato den 3 January 1684 soo heeft Jacob op den Voorsthoff den arrest ofte commer door Peter op Hulp bij transcryptie gevraagd Geert Ouweneel
RHCL_01.050.37_00010 Op dato den 30 Decembris 1683 soo heeft Willem Janssen Jacob op den voorsz. hoff als momboir ende Hulp bij transcryptie gevraagd Geert Ouweneel
RHCL_01.050.37_00009 Arrest Op dato den 3 Augusti 1683 soo is voor mij onderschreven ge- compareert Jost Cuypers, bode Hulp bij transcryptie gevraagd Geert Ouweneel
Op dato onderschreven soo heeft Peter Ariaensen ende J. Claessens, secretaris, den gewoonlijcken momboiren eedt gedaen Hulp bij Transcryptie gevraagd Geert Ouweneel
de bijlage ontbrak Heer of Seigneur? Frits Scholten
René, deze tekst geeft wat meer context en zou een meervoudsvorm kunnen bevatten van dat teken. Ik heb er een groene Heer of Seigneur? Frits Scholten
Heb je er ook een afbeelding bij Guido? Nog enkele gaten ?? 1405 Antwerpen Michel G.
mijn bijgestelde versie Johannes Marck filius quondam Johannis Marc decimam partem sibi, ut dicebat, competentem in Bosch protocol 1192-19V Pauwel