Reactie Onderwerp Auteur Datum
Het eerste woord zou numquam (La.) kunnen zijn, 'nooit'. Heb je een link naar de tekst? Vgl. ook https://www.dbnl.org Introductie persoonlijke rekening Pauwel
et loco predictis, ad locum dictum Int Broecloect, inter hereditatem Henrici die Pyper ex uno et inter hereditatem Bosch Protocol 1194-147V Pauwel
Petrus filius quondam Johannis Marck, decimam partem quae ad Johanne Marck spectabat in quodam prato sito in parrochia Bosch Protocol 1194-147V Pauwel
Beste Geert, Vanmiddag heb ik je een berichtje gestuurd m.b.t. de herkomst van mijn verre voorvader Maarten Joostz betreft stamboomonderzoek familie Herwig/Harwijg, t.a.v. Geert Ouweneel Martha Zwartbol
Hier de volledige tekst. Ik heb niet alles kunnen ontcijferen, en van een aantal woorden ben ik quasi zeker dat ze geschil tussen Gerard von Dalen en Anton Horst van Wittenhorst 1637, pagina 1 Andreas
wat betreft de vraag of ik meer acten wil doen. Ik wil wel af en toe mee helpen met een lastige acte, maar het grootste leenhoven Ravenstein herman
als ik het goed begrijp is Iken Jans Quaden de moeder van Willem de quaide ( zie regel 17/18 hierboven. Dat je een acte leenhoven Ravenstein herman
Herman, dank je wel. als je zin hebt om nog een paar van die leuke actes te doen roep maar, ik heb nog een paar blaadjes leenhoven Ravenstein erna hodenius
Hartelijk bedankt Geert! Enig idee welke plaats er met Nordringen bedoelt wordt? mvg, Yvonne Hulp gezocht bij transcriberen ondertrouw A'dam 1661 Yvonne
Martha, hartelijk dank voor deze informatie! Hulp gezocht bij transcriberen ondertrouw A'dam 1661 Geert Ouweneel
Beste Geert, Mijn reactie betreft niet de bovenstaande passage, maar heeft te maken met stamboomonderzoek, te weten Hulp gezocht bij transcriberen ondertrouw A'dam 1661 Martha Zwartbol
rechter pagina: 1.Item 14 dagh in decembri Anno LXXXV is 2.gekomen Willen die Quaide? Jansen vor Jan die 3. Quade leenhoven Ravenstein herman
hier alvast de linkerpagina, rest volgt. 1.Opten 6 dagh in martii anno LXIII heeft Peter 2. van der Haetert vor leenhoven Ravenstein herman
Den 17 December 1661 Compareerden als vooren C. Abbas ende P. Weve- ring Jan Capsertse van Texel, caegschipper oud 26 Hulp gezocht bij transcriberen ondertrouw A'dam 1661 Geert Ouweneel
mag ik nog een posten? In de eerste zin kom ik niet verder als oxtu 6 dagh in marti an XLXIII .. pastor van den Haetert leenhoven Ravenstein erna hodenius
Aen de eerw. heeren schouteth ende schepenen deser heerlijckheyt ende dingbancke van Moergestel. Verthoont met behorl Oplossingen paleopuzzel nr. 99: Bevruchting Paul de Wit
Lastig want boek 628 lootpt van 1458 tot 1805. Links op de scan staat in de akte het jaartal 96. Dus blijkbaar zit t leenhoven Ravenstein Herman
En hoe weet ik dan of het 1663 is of een eeuw eerder? Ik ben daar nog niet zo goed in leenhoven Ravenstein Erna hodenius
L=50 X=10 Iii=3 Dus 63 leenhoven Ravenstein Herman
Bedankt beiden. Welk jaartal is het? Lxiii is toch 90? leenhoven Ravenstein Erna hodenius
A@Andreas Ik ben het eens met je suggesties. Dat juffer en Zutphense zie ik nu ook goed. Zoals Johan Cruif ooit zei:Je leenhoven Ravenstein Herman
enkele suggesties: juffer i.p.v. suster R.14 erfleenfolger R.17 Willems van der ?elsfort (geen zekerheid over leenhoven Ravenstein Andreas
Je leest het goed volgens mij. Wie de man was van Haedewich blijft voor mij ook onduidelijk. Mogelijk geeft verder leenhoven Ravenstein herman
zo dan, wat een tekst. Klopt het dat Peter van Haetert de zoon van Haedewich van Haetert 20 morgen land erft na de dood leenhoven Ravenstein erna hodenius
Hier een poging: 1.Opten V daghs in merte anno LXIII ist gekommen 2. tho Ravenstein vor der bruggen Rutger 3. Gijsberts leenhoven Ravenstein Herman