Reactie Onderwerp Auteur Datum
Zou er ook Stabroek kunnen staan i.p.v. Habroek? Ze komt ook voor in het BR van Ossendrecht. daarin wordt Hoevenen als Transcriptiehulp Jeanne
Dierck Honckeboer van Antwerpen, lakenbereider, oud omtrent 24 jaar, wonende op de Nieuwen dijck, geassisteerd door zijn Verzoek om transcript ondertrouw akte 1611 EvdV
Van de ouders van bovengenoemde Susanna Honckelboers vond ik de ondertrouwakte uit 1586. Daar staat volgens mij de vader Verzoek om transcript ondertrouw akte 1611 Marc
Veel dank René, nu komen weer puzzelstukjes bij elkaar! Wat een schat aan informatie lever je! Alle goeds, Marc Verzoek om transcript ondertrouw akte 1611 Marc
Alleen de geschreven stukjes, op volgorde: negenentwintigsten juny Gerardus Verbessem, arbeider dertig zoon Pieter Jan Transcriptiehulp René van Weeren
Compareerden voor Pieter Bas en[de] Jacob van Neck Willem van Kasterkom van Kasterkom, out 24 jaer, ^geassesteert met^ Verzoek om transcript ondertrouw akte 1611 René van Weeren
kader rechts bovenin Transcriptiehulp Sanne
Bedankt Pauwel! Ik kom tot onderstaande vertaling. Is dit correct? Zou je de getuigen en datum (zie bijlage) ook nog Bosch Protocol 1194-147V Jan-Willem
Tabitha Thorp zou een nicht van Willem Arnold geweest moeten zijn volgens bronnen. Ik probeer uit te zoeken hoe dat zat Verzoek om transcript huwelijksakte 1651 Marc
Zie Herkomstonderzoek - Stadsarchief Amsterdam Hulp gezocht bij transcriberen ondertrouw A'dam 1661 Frits DERKSEN
Ik ben wat verder, denk ik. Den xxien. nevenbries 1625 Is ten opstan van de heren Raedtsheren Huijssen ende Aleman bijde help met transcriptie Lucia Xavier
Dag Pim, Enkel op de onderste helft van de eerste afbeelding kom ik de naam "de Teye" tegen. Weet je zeker dat de tweede Uitkoop 1601 Kruibeke Waasland Michel G.
Geweldig Egbert, veel dank! Peter Wie kan deze naam lezen? Peter van Steen
functie: Raad ordinaris van den souveraine Raade te Brussel Wie kan deze naam lezen? Egbert
Beste René, veel dank wederom voor de transcriptie en de leerzame uitleg! Verzoek om transcript huwelijksakte 1651 Marc
Compareerden als vooren Eliséus Aernouts, van A[msterdam], out 24 jaer, geassis[teer]t met zijn moeder Elsgie Aernouts Verzoek om transcript huwelijksakte 1651 René van Weeren
Ik heb zojuist de huwelijksakte kunnen vinden van dezelfde man die in 1637 trouwt met Dieuwertje waarnaar in de vorige Verzoek om transcript huwelijksakte 1651 Marc
René heeft een beter werk gedaen dan ik... Verzoek om transcript huwelijksakte 1651 Lucia Xavier
Veel dank aan jullie allebei voor de snelle en helpende reactie! Verzoek om transcript huwelijksakte 1651 Marc
Dieverte is misschien een gecorrumpeerde form van Duarte? Verzoek om transcript huwelijksakte 1651 Lucia Xavier
Ik heb het volgende kunnen lezen: Den 19 january 1651 Compareerden alevooren Eliseus Aernouts van A [soon?] van Verzoek om transcript huwelijksakte 1651 Lucia Xavier
Den 19 january 1651 Compareerden als vooren Elisius Aernouts, van A[msterdam], wed[uwnae]r van Diewertie Ritchers, woon Verzoek om transcript huwelijksakte 1651 René van Weeren
Dat zou het best kunnen zijn Hulp gezocht bij transcriberen ondertrouw A'dam 1661 Geert Ouweneel
staat er geen Wieringen? mvg Nanny Schmit Hulp gezocht bij transcriberen ondertrouw A'dam 1661 Nanny Schmit
Dank je wel Herman. Je hebt helemaal gelijk dat ik het zelf ook moet doen. Ik heb echter nog nooit zo ver terug in de leenhoven Ravenstein erna hodenius