Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dag René, Heel erg bedankt weer voor je snelle reactie. En óók nog "zomaar" een toelichting erbij over de genoemde ondertrouw 13 april 1810 Anneloes Maas …
visser, maar de tweede S is een lange S (was gebruikelijk in die tijd) welk beroep? Andreas
2 Utrecht 1597 Adriaan van He…
Beste Herman, dank voor je poging. Het is inderdaad een heel lastig handschrift, eerder van een huisarts dan van een Deel van een scheepsverklaring, 1711 Jan
Dag René, Hartelijk dank voor je transcriptie en commentaar. Geweldig werk! Het is inderdaad hitstorisch en genealogisch Utrecht 1595 Adriaan van He…
Jan , wat een verschrikkelijk handschrift . Ik kan er weinig van maken, meen af en toe wat woorden te herkennen, ( maar Deel van een scheepsverklaring, 1711 herman
Beste Wemans, Hierbij een transcriptie met kleine aanpassingen. De eerste letters ben ik niet helemaal zeker, hou me Graag wat hulp bij de transcriptie René van Weeren
b. 's hertogen molen liggende buyten de poort op de groote heerbaene wesende eenen schotelmolen ende door dese troeblen Graag wat hulp bij de transcriptie Geert Ouweneel
Compareerden Johan Adolph Viereke van Limgo in 't Lipse* Geref[ormeerd] oud 35 Jaren. Op de Heerengrachte hoek van de ondertrouw 13 april 1810 René van Weeren
Dag Adriaan, Bij de transcriptie kwamen er toch nog wat interessante feitjes naar boven. Het document bevat 4 getuigen Utrecht 1595 René van Weeren
Hartelijk dank René, het gaat inderdaad om wat ik al dacht. Utrecht 1595 Adriaan van He…
Michel, Hartelijk dank voor de andere aanpassingen. Felix Archief Antwerpen >>>> Zundert 1499 HANS VAN LANDSCHOOT
Hartelijk dank! Graag hulp bij de transcriptie van de tekst, inz. de woorden in bold lettertype. Wemans
Opmerkelijk zijn de namen (Van) Langschot en (Van) Lan cschot. Een andere naam die in Zundert en omgeving destijds Felix Archief Antwerpen >>>> Zundert 1499 Michel G.
Dag Adriaan, Een volledige transcriptie volgt vanavond, maar kort samengevat: verschillende getuigen worden ondervraagd Utrecht 1595 René van Weeren
Garbr(ant) Eggess procura(tie) Emille Steenpute procura(tie) Guerte Louris procura(tie) Gerrijt de Jonge (huwelijkse Hulp gevraagd e.m de groot
4 Utrecht 1595 Adriaan van He…
3 Utrecht 1595 Adriaan van He…
2 Utrecht 1595 Adriaan van He…
Beste Sanne er staan allerlei namen maar nergens lees ik een Gillis van Been. Komt dit uit Haarlem? Hulp gevraagd e.m de groot
Herman, ik was nog niet op de hoogte van die maten. Heb dit document al een tijdje geleden bewerkt, maar zat eigenlijk Felix Archief Antwerpen >>>> Zundert 1499 HANS VAN LANDSCHOOT
@ Hans, je schrijft ergens 6 voor sester. Een sester is echter een inhoudsmaat en geen getal. Nog niet alles kunnen Felix Archief Antwerpen >>>> Zundert 1499 herman
Hallo René, Hartelijk dank weer! Fijne dag en vriendelijke groet, Sanne wat is het beroep? Sanne
Dag Sanne, Goed dat je beide links hebt toegevoegd. De erfenis in 1682 lijkt inderdaad op het eerste gezicht, maar dat wat is het beroep? René van Weeren
Jan de Lantmetere cuyper ende Katline Berthouts alias Goetheyns/ .............gaven ter stont over ende bewijsde in Felix Archief Antwerpen >>>> Zundert 1499 HANS VAN LANDSCHOOT