Overslaan en naar de inhoud gaan
Hoofdnavigatie
Oefenen
Forum
Uitleg
Recente reacties
Reactie
Onderwerp
Auteur
Datum
Bedankt Michel dank zij jou begint het een beetje te lukken.
Graag controle , verbeteringen en verklaring
Guido Snoeys
10-08-2022
Volgens dezelfde kaart ligt Mülheim am Rhein (Mulhem) in het Hertogdom Berghe. Blijft als conclusie dat met Mullem
Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam
ChrisvD
10-08-2022
Bovendien ligt volgens bovenstaande kaart de Bauerschaft Müllem (Mullem) dat bij Wankum/Wachtendonk moet liggen niet in
ChrisvD
10-08-2022
Omdat Lijsbeth een goed handschrift heeft is een stedelijke omgeving meer voor de hand liggend en is Mülheim an der Ruhr
ChrisvD
10-08-2022
Lijkt me in relatie tot Cleve (Kleef) aannemelijk. Ik vond ook nog Mullem als onderdeel van Boxmeer. Niet ver van
Karel Boonstra
10-08-2022
De suggestie dat Mullem Mulheim am Rhein moet zijn begrijp ik niet. De Bauerschaft Müllem bij Wankum (Geldern) ligt dan
ChrisvD
10-08-2022
bedant zover
Karel Boonstra
09-08-2022
Dag Marc, Een volledige transcriptie lukt niet op korte termijn, maar hierbij de hoofdpunten en conclusies op basis van
René van Weeren
09-08-2022
Inderdaad Guido, Coole (Koole/Cole) is een roepnaam van de officiele naam Nicolaes/ Nicolaas. 1. Jan Coppens gaf terve
Graag controle , verbeteringen en verklaring
Michel G.
09-08-2022
huwelijkscontract deel 3
Karel Boonstra
09-08-2022
huwelijkscontract deel 2
Karel Boonstra
09-08-2022
Heel erg bedankt René! Ik had het vooral moeilijk met het ontcijferen van het beroep van Francois. De ligging van Mullen
Karel Boonstra
09-08-2022
Zeer veel dank voor deze toelichting René! Ik heb de ondertrouwakte van deze broer Abraham de Sadelaer gevonden. Zou jij
Een tweede akte met het verzoek om een ‘vertaling’
Marc
09-08-2022
Hi René, ja dat zou inderdaad goed kunnen. Ik zal eens kijken of er poorterboeken zijn...
Marc
09-08-2022
René, bedankt voor de snelle reactie.
Transcriptie
Henk de Kleijn
09-08-2022
Dag Brend, Nog geen oplossing, ik zal me er eerdaags over buigen, maar heb je enige achtergrondinfo over de soort bron?
Namenlijst 15e eeuw
René van Weeren
09-08-2022
Ik sluit me bij Andreas aan; wel kan présent naast 'aanwezig' ook 'tegenwoordig' betekenen in de betekenis van 'nu
Staat van Dienst Belgische WW1 veteraan
René van Weeren
09-08-2022
De copye[n] van deese Memorye en[de] andern Contschappen sijn den 25 augusti 1623 den hoeffm[eeste]r van[den] Princesse
Transcriptie
René van Weeren
09-08-2022
Dank voor je suggestie, Andreas. Ik ben alleen niet overtuigd dat dat is wat er staat. Ik puzzel nog even verder.
Staat van Dienst Belgische WW1 veteraan
Gerjan
09-08-2022
Dag Marc, Het ene sluit het andere overigens niet uit, Kleef en Nijmegen liggen niet zover van elkaar en doorgaans werd
René van Weeren
09-08-2022
Dag Marc, Er was indertijd veel migratie vanuit Emden naar Amsterdam. Bovendien kende Emden een grote Vlaamse populatie
René van Weeren
09-08-2022
Dank wederom René, erg interessant. Ik had in mijn notities staan dat deze Jan van Egeren uit Kleve kwam maar nu blijkt
Marc
09-08-2022
Veel dank René voor de transcriptie en de uitleg. Zeer boeiend! Het verbaast me dat Sara de Sadelaere uit Embden omdat
Marc
09-08-2022
Mijn poging: sullen geint worden ende consisteren in t'gene naevolgende den voorn. heer pasteur ende kerckmeesters
Kan iemand dit ontcijferen?
Geert Ouweneel
09-08-2022
Compareerden als voeren Francois Claass van Antwerpen *van Marritie Peuters, riembeslachmecker** woon[ende] op de
René van Weeren
09-08-2022
Paginering
Eerste pagina
« First
Vorige pagina
‹ Previous
…
Page
373
Page