Reactie Onderwerp Auteur Datum
Zie vorige tekst. transcriptie schepenakte Geert Ouweneel
Deze tekst gaat niet over ruzie en steekpartij. Den negentienden January seventien hondert vier en dartigh Frans Bogaers transcriptie schepenakte Geert Ouweneel
De scan van de tekst ontbreekt Transcriptie dingsignaten Geert Ouweneel
Een scan van de tekst ontbreekt Transcriptie dingsignaten Geert Ouweneel
Hartelijk dank Herman. -- Mij bracht juist die eerste letter aan het twijfelen...herken /herkende er geen A of a in. Plaatsnaam bij huwelijk in 1599 in Sittard ? Helena
Niet alles kunnen lezen, o.a. een paar namen. Het jaartal is 1487, en staat geschreven als 1000 (mil) 400 (4 keer C, dus Maximilaan I van Oostenrijk Andreas
Dank voor de reactie! Gevraagd; Transcriptie Handtekening Amateurfotograaf Amsterdam 1888 Chiem Hoftijzer
Carel bij der gratie Godt, Coninck van Castilien, van Leon, van Aragon, van beyde de Sicilien, van Hierusalem, van Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Beken ick Derick Theunisse als oom ende mombaer over die kinder van Peter Claessen ende Jeuxken Theunisse, ick Derick Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
ses melckgevende koyen in toto getaxeert voor 30.0.0 Item 4 guste beesten die met den herdt gaen, getaxeert voor 13.0.0 Hulp bij transcrptie gevraagd. Geert Ouweneel
Aen den E.E. gerichte der heerlijckheyt Well Verthoont seer gedienstelijck Hendrick Claes, inwoonder tot Bergen, hoedat Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Ik lees er ook Arnem in. Enige twijfel gaven eerst de letters achter Arn.. . Maar als ik dan kijk hoe de schrijver bv de Plaatsnaam bij huwelijk in 1599 in Sittard ? herman
eensijts Jan Beckers, andersijt Cornelis Hebben saeliger erff, soo ende gelijck sij hetselve tegenwordich sijn besit- hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Rentbrief van Anthoon Hebben tot behoef van der armen tot Well Wij, Albert van Boedinckhuysen, scholtis, Jan Fransse Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Beleenbrief van Anthoon Hebben tot behoef van Jan Lenssens Wij, Albert van den Boedinckhuysen, scholtis, Rombolt Leussen Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Opdracht van Thunis Gertis tot behoef van Henrick Rutten Wij, J. Claessens, secretaris in plaetse ende bij absentie van Hulp bij transcritie gevraagd Geert Ouweneel
Beleenbrief van Gertien Schroers, weduwe Dries Derix ten behoeve van Henrick Rutten Wij Albert van Bredinckhuysen Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
aria Rutten 4-1-1688.jpg, 30-9-2022 worden aen malcanderen uyt het derde loth te weeten een hondert ende twee en Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Wat een fantastisch verhaal , dat had ik nooit kunnen bedenken. Fijn dat iemand deze kennis heeft. Dank je wel. 1 Land lopen Mirriam Arts
Ik vermoed E.W. van Brederode Gevraagd: Initialen Nederlandse naam 1870 René van Weeren
Dag Mirriam, Loopen of lopen is kort voor lopense, wat weer een verkorting is van loopensaet, de hoeveelheid grond die 1 Land lopen René van Weeren
De vertaling: De 8e van juni zijn een huwelijk aangegaan Anthonius Gerritsen, cavalerist te paard uit Bergen, en Metken Latijnse huwelijksinschrijving lezen René van Weeren
8 junii Contraxerunt matrimonium Anthonius Geritsen eques bergensis et Metken Janssen, praevio iuramento solito et Latijnse huwelijksinschrijving lezen Pauwel
Niet Hooge en Lage Zwaluwe, maar Oosterhout. https://www.regionaalarchieftilburg.nl/zoek-een-persoon/persons?f=%7B Latijnse huwelijksinschrijving lezen Pauwel
Vraag bij dit dingsignaat is ook wie mij kan helpen tekst te ontcijferen? Transcriptie dingsignaten Erik van Lith