Reactie Onderwerp Auteur Datum
Beste Herman, Het spijt mij om te horen dat u geen plezier heeft gehad in de wedstrijd. We nemen uw kritiek ter harte Uitslag paleografiewedstrijd Schrift-ure 2022 bekend!
Ben het van harte eens met Herman!! Uitslag paleografiewedstrijd Schrift-ure 2022 bekend! Geert Ouweneel
Teleurstellende uitslag! Ik dacht dat watstaetdaer bedoeld was als oefentool voor degenen die oud schrift willen leren Uitslag paleografiewedstrijd Schrift-ure 2022 bekend! Herman
r. 1 huweliker r. 5 groten eens Graag nog enige controle 1422 Antwerpen Pauwel
De doopinschrijving waarvan vragensteller een transcriptie en vertaling vraagt, is te vinden in het R.K. doopboek van Hulp bij transcriptie Pauwel
Nog niet alles, maar een paar aanvullingen 1 voewerden eest ... volchende 3 (eer zij zonder wettich oeyr van haer verder Graag nog enige controle 1422 Antwerpen René van Weeren
Ik lees er Nico v. Pelt in Koper gravure (druk plaat) René van Weeren
quinta maii Adriana sub cond[itione] qua etc[etera] f[ilia] Jo[ann]is Muniken et Adrianae Vuchts, coniug[um] Susc[eptrix Hulp bij transcriptie René van Weeren
René, Geert, Hetty, Hans en Paul, heel erg bedankt voor jullie transcripties van de rentebrief! Hieronder de versie die Oplossingen paleopuzzel nr. 101: Rentebrief uit Monnickendam Mathilde Kors
René, Geert, Hetty, Hans en Paul, heel erg bedankt voor jullie transcripties van de rentebrief! Hieronder de versie die Oplossingen paleopuzzel nr. 101: Rentebrief uit Monnickendam Mathilde Kors
In het onderste rijtje rechts vermoedelijk grau rab[auw] 6. Vgl. https://www.meertens.knaw.nl/pland/woordenboekartikel Lijst met groente en fruit? Pauwel
Beste René en Pauwel, Wauw dat is snel. Bedankt!!! Ik ga de link ook bekijken. Met groeten, John Lijst met groente en fruit? John
Ik wist niet dat het bestond, maar ik sluit me bij Pauwel aan... Huwelijksakte René van Weeren
Hier is rechtsonder nét iets meer te lezen. https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-89QX-29S4-S?i=189 Is het Lijst met groente en fruit? Pauwel
Volgens mij staat er wanof. Vgl. WNT/GTB: wanof = waarover, over wat, waarvan; met betrekking waartoe. Veroud., maar nog Huwelijksakte Pauwel
Het betreft appelsoorten; wellicht een indeling van een boomgaard? 1 Pippyngen 2 Poetappels 3 groen tanden 4 Klapstarten Lijst met groente en fruit? René van Weeren
acceptanten vercocht is, daeromme den voorsz. transportant versoeckende ende begeerenbde hemselve, sijne ende sijnen Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Hartelijk bedankt Huwelijksakte Per Schäfer
Opdracht van Jan van den Kerck- hoff tot behoeff van juffrouw Huberta van Gulick. Wij, Joannes Claessens, scretaris in Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Op dato den 4 January 1686 soo heeft Berndt Jeurgens als volmachtige van Thunis Claes van Gemert arrest ofte commer Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
opgedragen, soo ende gelijck denselven cedeert, transpor- teert ende draeght op mits desen aen ende ten erffelijcken Hulp bij trantricptie gevraagd Geert Ouweneel
Volgens mij 'wairof' in de betekenis 'waarvan' Huwelijksakte René van Weeren
Veel dank, Geert Transcriptie financiele afwikkeling Arie Eijgenraam