Reactie Onderwerp Auteur Datum
Perch ende Elweyt heerlickheden sijn a[nn]o 1439 gecomen aen Johan van Baronaige door sij[n] huysfr[ou] Catarina d[ochte Transcriptieverzoek ChrisvD
Op een enkel woordje na: Mathijs van Trijt debet Gielijse van Lanschot voer deen helft ende Magriete Oeyens voer dander Zundert 1434 Felix Archief Antwerpen Michel G.
Herman Bedankt voor deze tip. Ik dat eerder dat het een verkorte schrijfwijze was. Dank je wel. Zundert 1492 Hans Van Landschoot
IK leer ook nog steeds bij. Ik heb het mezelf ook beetje bij beetje geleerd door vooral véééééél te oefenen En door Zundert 1492 herman
Ja dat klopt Hans Antwerpen 1410 aanvulling en correcties Michel G.
Acte van acquit Op hudyen den 6 en 11en November 1738 compareerden voor mij Cornelis Pijnaker, notaris, bij den Hove van Transcriptie Acte van Acquit gouwenee;
Michel, moet ik daar uit opmaken dat Gilles VL Jan Scilleman gedood heeft en daar de zoenpenning voor over staat! Antwerpen 1410 aanvulling en correcties Hans Van Landschoot
Geert en Herman, bedankt voor de aanvullingen en verbeteringen. Breda 1568 Hans Van Landschoot
Herman, bedankt voor deze aanvullingen. Breda 1523 Hans Van Landschoot
ongevehr ses mergens ende voor desen staender ehe van Dryes Derickx aengecocht ende daer beneffens aen een ieder van Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Op den 29e Aprilis 1695 heeft Peter Willems verbodt gedaen ende laeten aenteeckenen door den richterboede Hendrick Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Rentebrief van Sweer op den Stay tot behoef van den Wel Ed. heere van Macken etc. Wij Albertus van Boedinckhuysen Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Transport van Peter Thonissen tot behoef van Herman Dybels etc. Wij Joannes Claessens, secretaris, mede in plaetse bij Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
In fine cap[itulum] de excom-/ munica[ti]one et indigne/ communicantibus Tenslotte een hoofdstuk over excommunicatie en briefje uit boek René van Weeren
ik meen te lezen : infine cest de excommunicatie et in digue de communicattione ......? van dat communictione ben ik briefje uit boek herman
Hallo Herman, hierbij een beter foto: briefje uit boek jasper den otter
graag een duidelijkere scan. DEze geeft een vertekend beeld. En liefst met een neutrale achtergrond briefje uit boek herman
Bijvoorbaat hartelijk dank, Arie Eijgenraam Transcriptie Acte van Acquit Arie Eijgenraam
Deel e Transcriptie Acte van Acquit Arie Eijgenraam
Deel d Transcriptie Acte van Acquit Arie Eijgenraam
Deel c Transcriptie Acte van Acquit Arie Eijgenraam
Deel b Transcriptie Acte van Acquit Arie Eijgenraam
Herman, bedankt voor de aanpassingen en verbeteringen. Ik leer steeds maar bij. Zundert 1492 Hans Van Landschoot
Rentebrieff voor Peter Janssen tot behoeff van de armen tot Bergen Wij Albert Van Boedinckhuysen Henrick Linders Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Andsersijts Wilbert Peters seyden gemeynen wegh gelegen in sijnne vrij erf, soo comparanten verclaerden, uytgenomen die Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel