Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Zundert 1492

Graag wat hulp bij dit fragment, vnl de afkorting geven mij problemen.

voirseijd d'erste drie viertelen roge ene gelijck uutgaen na uutwijsen eene  .....
een afslach aff sijn , briefe voer uutgaen waer voerseijde hoeven met achtelux gulden
t'stuck tot xx grooten Vlaemsch, naest .... drie viertel roge erfpacht in xviii gulden
t'stuck tot roge ...   meer voor comene, in oirconden van ons
t'sijnen wijsdome in oirconden .. anno xcii opde viii sten dach octobre (8-10-1492)

Reacties (4)

herman zei op za, 10/15/2022 - 22:51

voirseijd d'erste drie viertelen roge ene gelijck uutgaen na uutwijsen eene  aute schepene
een afslach aff sijn , briefe voer uutgaen uten voerseijde hoeven met achtalve gulden
t'stuck tot xx grooten Vlaemsch, naest seven sester ende drie viertel roge erfpacht in xviii gulden
t'stuck tot 10 stuivers ende heeren chijnse sonder meer voor commere, in oirconden van ons
t'sijnen wijsdomme in oirconden etc anno xcii opde viii sten dach octobre (8-10-1492)

Hans Van Landschoot zei op zo, 10/16/2022 - 12:51

Herman, bedankt voor de aanpassingen en verbeteringen.

Ik leer steeds maar bij.

herman zei op ma, 10/17/2022 - 12:15

IK leer ook nog steeds bij.  Ik heb het mezelf ook beetje bij beetje geleerd  door vooral véééééél te oefenen En door oplossingen van anderen te lezen, daar leer ik ook heel van . 

Als ik je  een tip mag geven: Bij de woorden als commere en wijsdomme zie je een haakje/streepje voor de M . Dit is een verdubbelingsteken, dus je ziet 1 M maar je schrijft een dubbele M

Hans Van Landschoot zei op ma, 10/17/2022 - 12:21

Herman

Bedankt voor deze tip. Ik dat eerder dat het een verkorte schrijfwijze was.

Dank je wel.

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.