Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dag Herman, Er staat xpriaen, inderdaad geen genetief. Ik heb de transcriptie haastig gemaakt... Niet dat ik zo snel kan Een puntvraag: wat komt op de plaats van het vraagteken? "Comende" lijkt moeilijk? Chris
@ Bas: Goed idee om te vragen de teksten van de finale online te laten zetten Ik ben ook wel benieuwd of ik er überhaupt Uitslag paleografiewedstrijd Schrift-ure 2022 bekend! herman
@ Chris ik heb geen idee, mogelijk aencuemende? ( twijfel) Maar ik snap ook niet het woord christiaens . Kun je mij Een puntvraag: wat komt op de plaats van het vraagteken? "Comende" lijkt moeilijk? herman
Dank je wel. En zo snel ook Fijn! Welke datum Mirriam
De datum is 27 september. Er staat 7bris. Dat is de zevende maand in de oude telling van de maanden. Hier dus september Welke datum Geert Ouweneel
Beste Geert, Heel erg bedankt voor je service. Groet, Arie Eijgenraam Hulp bij transcriptie Arie Eijgenraam
Ik lees als ondertekening: Taemes Willemsz. https://www.meertens.knaw.nl/nvb/verklaring/naam/Tame Zij komt uit Ceulen 16 juli 1683 ondertrouw ChrisvD
Haar geschrift is, zoals je zelf zegt, heel regelmatig. Bovendien zijn de letters grotendeels individueel (=apart) Dagboek van oma Andreas
rechtstreekse link voor eerste bestand: https://www.bhic.nl/maisi_ajax_proxy.php?mivast=235&mizig=325&miadt=235… Rijsingen Andreas
Dag René, Hierbij de link naar plaatsen raad van brabant, Rijsingen, periode 1500-1625, pagina`s 295 t.m. 298. BHIC Ik Rijsingen Ria van de Laak
Een vraag aan Jitske: staan de teksten van de finale online, ik kan ze in ieder geval niet vinden op de website Uitslag paleografiewedstrijd Schrift-ure 2022 bekend! Bas Lems
Herman, je moet het zien als de KNVB beker. IJsselmeervogels doet mee, maar Feyenoord 1 ook. En dat is goed, zo'n Uitslag paleografiewedstrijd Schrift-ure 2022 bekend! Bas Lems
No. 213 - 216 In het jaar achttien honderd zeven en veertig den elfden der maand February, des namiddags ten vier uren Hulp bij transcriptie Geert Ouweneel
capuynen, sunste vrij soo comparanten ver- claerden, des landtvursten ende een yeders recht voorbehouden, ende dat voor Hulp bij het maken van een transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
ende vervolgens daeraen geërft, geguyt ende gerichticht Herman van den Kerckhoff ende Goswina Gerarts sijne huysvrouwe Hulp bij transcriptie Geert Ouweneel
Dit waren allerhande belastingen (schot, lot, bottinge, riemtalen, schildtalen, morgentalen) waarvan deze heren sulx Scoth en Lothvrij Andreas
Herman, alvast bedankt voor het aanvullen. Breda 1491 aanpassingen en verbeteringen gevraagd Hans Van Landschoot
Dag Ria, De afbeeldingen blijven heel klein bij aanklikken, wellicht is het handiger een link door te geven en te laten Rijsingen René van Weeren
Deel c Hulp bij transcriptie Arie Eijgenraam
Deel b Hulp bij transcriptie Arie Eijgenraam
Deel b Hulp bij transcriptie Arie Eijgenraam
Maar toch: "Droech op" (of "droeg op") komt van het werkwoord " opdragen". Dus als er staat: D' aff, dan wil dat zeggen Graag controle want moeilijk .... Michel G.
en 4e akte Rijsingen Ria van de Laak
3e acte Rijsingen Ria van de Laak
2e akte Rijsingen Ria van de Laak