Reactie Onderwerp Auteur Datum
Op huyden den vierden February seventienhon- dert en vijftien, compareerden voor mij Willem Mans, als openbaar Notaris erfdeling 1715 Geert Ouweneel
Nu met bijlage. Akte Hingene 1669 2 H
Heel hartelijk dank Geert! Mechelen 1686 Akte 2 H
Een beginnetje... Op heden den vierden Februarij seventienhon- dert en vijftien, compareerden voor mij Willem Maus, als erfdeling 1715 Sanne
en de laatste pagina erfdeling 1715 Sanne
pagina 2.. erfdeling 1715 Sanne
Dank je wel. Wat een bijzonder weetje! weer Signalement gevangene Mirriam Arts
Ik maak er voorlopig dit van. Aert geheten Poijnenborch filius quondam Aert Poijnenborch als man ende momboer Conegonden aankoop van De Stelt Pauwel
Dat die beide S'en zo verschillend zijn is niet ongewoon. Dit was een gangbare praktijk om bij een dubbele S een gewone Signalement gevangene Andreas
Heb net gevonden wat een Knevelbaard is . knevelbaard is haargroei, baard op de bovenlip. Synoniemen: snor, knevel. Nu Signalement gevangene mirriam arts
Had zitten denken in die hoek, maar vind de 2 ss dan wel heel verschillend. Weet iemand nog of daar zoiets als Signalement gevangene Mirriam Arts
Dank je wel voor de bevestiging. Beroep Steenbakker ? Mirriam Arts
Dat is correct. Beroep Steenbakker ? Leo
correctie op bovenstaand bericht: hujatis, hujatum en hujates in het aangehaalde voorbeeld: Iucnti sunt A et B huj[ates] Wat betekent de afkorting? ChrisvD
Misschien donker rossig? Signalement gevangene Geert Ouweneel
Als je wat verder bladert kom je de huwelijken tegen, daar wordt de afkorting huj. ook sporadisch gebruikt, bijv. 7 Wat betekent de afkorting? ChrisvD
Ik lees geen 'hu9', maar 'huj'. Voor zover ik het overzie, wordt 'hujus' in de DTB-registers gebruikt voor 'dezer', in Wat betekent de afkorting? Pauwel
Mierci, Ik verschiet er van dat ondanks de vage tekst er toch een transcriptie kan gemaakt worden. De namen waren hier Weer moeilijk wegens onduidelijk schrift 1415 Antwerpen Guido Snoeys
Beste Albert, Veel dank voor de uitleg. Nu begrijp ik het eindelijk. Hartelijke groet, Anne Hulp transcriberen akte 1632 Anne
Met de online versie van Cappelli, https://www.adfontes.uzh.ch/en/ressourcen/abkuerzungen/cappelli-online, kom ik bij de Wat betekent de afkorting? Otto Vervaart
Mogelijk betreft het deze persoon. Om dat vast te stellen heb ik meer gegevens van je nodig. https://www achternaam Pauwel
Champ achternaam Pauwel
Ik kom op het volgende, Guido: 1. Aernout Mickaert vercocht Adriaene Snoye die 2. III hollantsce gulden tjaers erfeliker Weer moeilijk wegens onduidelijk schrift 1415 Antwerpen Michel G.
Beste Anne, In of vóór 1627 heeft Pieter geld geleend aan zijn broer Adriaan. Uiteraard met de bedoeling dat dit ooit Hulp transcriberen akte 1632 Albert Hogeweij
Dank je wel, René voor de genomen moeite. Tof! Kan er wel mee vooruit. Transcriptie gevraagd van bijgaand document Harrie