Reactie Onderwerp Auteur Datum
Op heden den 18? July. 1695 compareerden voor mij onderschreven notaris, binnen Maestricht residerende, in de presentie Hulp gevraagd notariële akte 1695 Geert Ouweneel
T[estes] Abraham van [der] Voorde, Hans Goyvaerts en[de] Lowys van Kouwenberge, item D? Martin Kuffe- ler en[de] Thomas Kuffelers, Frankenthal ChrisvD
Dank je wel Pauwel! Vertaling latijnse tekst JW Merkx
Bedankt ChrisvD, en wat volgt verder ? Kuffelers, Frankenthal Arnold Bettray
Beste Pauwel, bedankt voor de aanvullingen! Verkoopakte uit het Oud Gemeentearchief van Schoten dd. 26-02-1615 Gerrit Verhoeven
Samuel Reyniers, Quiryn Reyniers g.b. alhier naergelatene sone en[de] Margaretha Kuffelers, Jacob Kuffelers g.b. tot C ö Kuffelers, Frankenthal ChrisvD
Allen dank voor jullie reaktie. Ik vrees dat het voor altijd een mysterie zal blijven. Hartelijke groeten, Jan Bonsel Waar komt overleden jong matroos Casper Bonsel vandaan? jan bonsel
Jan P[iete]r ende Geert ende claerlijcke quijtscout tallen dagen Verkoopakte uit het Oud Gemeentearchief van Schoten dd. 26-02-1615 Pauwel
Wellicht Aksteinen, een eiland voor de Noorse kust, ten zuiden van Bergen. Zou goed kunnen, aangezien veel Noren in Waar komt overleden jong matroos Casper Bonsel vandaan? René van Weeren
Ik denk gecom[miteer]den, maar het is handiger om dit in een groter stuk tekst te laten zien. afkorting René van Weeren
Achstetten, Duitsland? Of bestaat er ook de plaats Achstein? Waar komt overleden jong matroos Casper Bonsel vandaan? Leo
Dag Geert, bedankt voor de aanvullingen en correcties! Akte uit het Cijnsboek van Melchior Schetz, Schoten 16de eeuw Gerrit Verhoeven
De naam is Paresijs ipv. Paradijs. van der Voort, Frankenthal ChrisvD
Er is volgens mij in ieder geval een fout in de index; volgens mij staat er Akstuijn (let op het streepje door de t) Waar komt overleden jong matroos Casper Bonsel vandaan? René van Weeren
René van ChrisvD, hartelijk bedankt vor de reacties. Ik denk nu ook, dat Maiken bij de doop in 1602 al Weduwe was van der Voort, Frankenthal abettray
Ik denk dat er Maiken We (e in superscript) staat of wel Maiken W(itw)e van der Voort, Frankenthal ChrisvD
Danckaert Roos van der Voort, Frankenthal René van Weeren
Schepenregisters > Serie 1 > SR222_1599-1600 > SR222000016.jpg A dominus Mechiliniea Ik had op 24 februari gesuggereerd schepenakte Mechelen - 19 september 1599 - deel 2 Pauwel
fratribus = broers Van Willem en Jan wordt dus gezegd dat ze broers zijn, en dat ze kinderen (liberis) zijn van Aert. Vertaling latijnse tekst Pauwel
ab eo habita et habenda et acquirenda die hij (nu) heeft en (later) hebben en verwerven zal quocumque locorum Vertaling latijnse tekst Pauwel
Maar een paar kleine aanpassingen: Peeter Soffens in broederlicken ende susterycken rechte over de doot van Cornelis Akte uit het Cijnsboek van Melchior Schetz, Schoten 16de eeuw G. Ouweneel
Beste Geert, nogmaals van harte bedankt voor je hulp! Verkoopakte uit het Oud Gemeentearchief van Schoten dd. 26-02-1615 Gerrit Verhoeven
Jan Verhoeven Geertssone wijlen bekende dat hij omme eene somme van penningen van ses tot sijnen contentemente ontfangen Verkoopakte uit het Oud Gemeentearchief van Schoten dd. 26-02-1615 Geert Ouweneel
Ontzettend veel dank hiervoor. Hulp transcriptie akte 1607 Anne
Op huyden den 22 Augustus 1607 compareerde voor mij notaris ende den getuygen naergenoemt Arijen Arensz den Dorst ende Hulp transcriptie akte 1607 Geert Ouweneel