Reactie Onderwerp Auteur Datum
Goedemorgen René, Heel hartelijk bedankt weer! En een hele fijne dag gewenst, Sanne doop 1746 Sanne Glaubitz
Volgens mij is de naam van de laatste getuige Liborius dedite [=genoemd] tot Furstenseijn doop 1746 René van Weeren
Copie van voerwarde ten vesuecke van perthijen geregistreert Op huyden anno 1612 den 13 dach February, soe is met akte schepenbank van Cuijk uit 1612 Geert Ouweneel
Hierbij deel 2 van de akte. akte schepenbank van Cuijk uit 1612 Eric
Beste Aimé en René, fijn dat de naam van de schepen duidelijk is, ik had heerlijk over de twee n's heen gekeken: behalve Schouwboek Brugge: slotwoord melding + handtekening schepen? Otto Vervaart
Ik vermoed dta de achternaam Flanneel is, een bekende naam van een Brugs stoffenhandelaarsgeslacht Schouwboek Brugge: slotwoord melding + handtekening schepen? René van Weeren
Van harte dank, beste Otto: die afkorting was mij totaal onbekend (zoals nog zoveel!). De exacte naam van die schepen Schouwboek Brugge: slotwoord melding + handtekening schepen? Aimé Smeyers
Beste Aimé, de eerste regel eindigt met afgekort present, pnt met een afkortingsstreep erboven. De naam in de tweede Schouwboek Brugge: slotwoord melding + handtekening schepen? Otto Vervaart
Beste Barbara, op grond van een testament of bij erfopvolging zonder testament verkrijgt hier een erfgenaam een bepaald Uitleg Acte van Scheijdinge en Subdivisie 1746 Otto Vervaart
Teodereci Loman? Gevraagd: transcriptie mannennaam 19e eeuw Nederlands? René van Weeren
Geert, Ook bedankt voor de laatste aanvulling. Op dat eerste document is geen familienaam van een man of van de kinderen Notarisakte Goes 1621 Hans Van Landschoot
Dag Lucia en Andrea, Het ontbrekende woord = Req[uiran]t, degene op wiens verzoek de akte wordt opgesteld. Wie was de eigenaar van de "suijkerhuisen"? René van Weeren
Lucia, ik heb je tekst overlopen en aangevuld. Eén woordje kan ik niet lezen. Het is een term die verwijst naar de hoger Wie was de eigenaar van de "suijkerhuisen"? Andreas
Michel dank voor die update. Nog in Zundert nu in 1521. Hans Van Landschoot
Dag Ed, Dank voor je reactie mvg Jan aliaas ??? Jan van den Bergh
@ Hans: zou het soms keersluijden kunnen zijn? Een keersman is een scheidsman of scheidsrechter. Ik had Poelmolen als Nog in Zundert nu in 1521. Michel O.
Hartelijk dank. De fouten laten zien: oefening, oefening, oefening... Controle schuldbrief Jan
Zou het Moers kunnen zijn?! De letters e,r,s zouden dan wel enorm aan elkaar kleven... Wie kan dit ontcijferen? Otto Vervaart
Met dank voor deze aanvullingen, René. Wie weet, leidt dit uiteindelijk wel tot de oplossing. Suggesties blijven welkom! Wie kan dit ontcijferen? Marilou Nillesen
Mijn versie. 1. Bouwen Snoey e verc(ocht) Willem e vande(n) Werve die XX s(chellingen ) gro (ten) ts(jaers) erflike(n) r Nog twee lijntjes Paul Peeters
Dies t oirconden zij 1602 Vuijtcoop van sterfhuys Voir mij als (zie ut supra pag 46 remissevene) zijn gecompareerd Notarisakte Goes 1621 Geert Ouweneel
[38v] [weggevallen] anno 1639, 40 ende 41 telcken jaren, mede vyffhondert de rtich gulden, ende dat inde betalige van (d Controle schuldbrief Paul Peeters
einde Controle schuldbrief Jan
Waar het eerste blad vrij duidelijk is, heb ik meer moeite met het tweede en derde stuk (zie rode stukken). [38v] Controle schuldbrief Jan
Dank! Controle schuldbrief Jan