Reactie Onderwerp Auteur Datum
r. 1 ... Heinricxs[en] r. 4 ... scheiden ... r. 10 ... sculdich ... r. 12 ... voers. ... Huwelijkse voorwaarden 1452 Antwerpen, nog wat woorden Pauwel
1. Ghijsbrecht Henricxsen bekende ende verlide in gerechter huweliker vorwaerden 2. op dat thuwelic tusschen hem ende Huwelijkse voorwaarden 1452 Antwerpen, nog wat woorden Michel G.
allemaal heel erg bedankt. Ik hoop dat ik ook ooit op dat niveau kan komen dat ik het lezen kan. Ik oefen me suf. wat staat daar erna hodenius
r. 3/4 ... gelijc ende in alle | der manieren ... Nog twee onduidelijke woorden 1460 Antwerpen Pauwel
Met hiaten en wellicht onjuistheden, kom ik tot dit: Ik kan de bijgaande akte (drie delen ) helaas amper lezen. Dit Leenboek Oeffelt 1533 Geert Ouweneel
7. ... quas tradidit clarius continet ... Nog twee onduidelijke woorden 1460 Antwerpen Pauwel
Dank je wel voor de hulp Chris Wie kan mij helpene bij deze doopvermelding. Gert-Jan Zandstra
@Jo: mijn lezing van de ondertekening is verkeerd. Op de andere brieven staat duidelijker Lorchen. Bovendien is het een Brief 1860 Anna Krabler Andreas
deel c Brief Keulen 2 januari 1862 Jo Strijbosch
deel b Brief Keulen 2 januari 1862 Jo Strijbosch
deel d Brief 1860 Anna Krabler Jo Strijbosch
deel c Brief 1860 Anna Krabler Jo Strijbosch
deel b Brief 1860 Anna Krabler Jo Strijbosch
Aan de zijkant van pagina 1 staat iets raars. Iemand die dit kan ontcijferen? Brief 1860 Anna Krabler Andreas
Goede morgen Andreas, hartelijk dank voor de transcriptie en het doet mij genoegen van U te horen dat U het ook nog eens Brief 1860 Anna Krabler Jo Strijbosch
Deze brief bevat af en toe heel verrassende zinnen. Ik vermoed een soort codetaal tussen 2 geliefden. Wel heel leuk om Brief 1860 Anna Krabler Andreas
en deel 3 Leenboek Oeffelt 1533 Eric van Daal
bijgaand deel 2 Leenboek Oeffelt 1533 Eric van Daal
Ik heb bijvoorbeeld ook brieven uit Amsterdam of bijvoorbeeld Belfast. Veel grotere steden. En dan staat er gewoon Wat staat hier? Peter
Op de puntjes: Exh = exhibitum = brief geopend door de ontvanger wat staat daar René van Weeren
@Andreas Er is eigenlijk geen zinnig commentaar te leveren bij zo’n uitstekende transcriptie. Hier dan ook letterlijk wat staat daar ChrisvD
Volgens mij was er al een oplossing geopperd... Lett[er] P; de brief werd dan bezorgd bij de bode van die wijk. Gezien Wat staat hier? René van Weeren
Ppffffff petje af hoor dank je wel wat staat daar Erna
Niemand hier die de eerste regel kan lezen? Aan ......????? Wat staat hier? Peter
Bij deze de transcriptie. Ik hoop dat ChrisvD de tekst nog eens naleest en er de foutjes uit haalt. Durchleuchtigster p wat staat daar Andreas