Reactie Onderwerp Auteur Datum
Hallo Geert, Wat een ongelofelijk lange lap tekst... ik weet even niet wat ik moet zeggen. Heel, heel erg bedankt voor 1556 Breda (7 pagina's) Sanne
uutryecken, item noch dezelve Cornelis Goderts op acht rijnsgulden ende thien stuivers erfchijns ter quijtinge den 1556 Breda (7 pagina's) Geert Ouweneel
Dag Chris en René , dank voor de informatie voor mij als 84 jarige. Toch nog wat vragen : de betreffende Nederlander is Vertalen 1 regel Frans strafdossier Napoleon G.Lukkassen
Hallo Geert, Wat een werk... De informatie die ik lees, is echt heel waardevol voor mijn onderzoek, dus enorm bedankt 1556 Breda (7 pagina's) Sanne
... moet Tusschen zijn Links in de marge staat nog: Int[er] / Anthoni va[n] Lith / et / Hans Aelbertsz Tekst van Anthony van Lith René van Weeren
Er staat m.i. 'tusschen'. Het komt vaker voor bij het begin van een nieuwe paragraaf op deze bladen, bijv. tusschen Tekst van Anthony van Lith ChrisvD
Hier vast het begin. de rest volgt nog. Aertssen Cor Corput quamen Cornelis Peter ende Jan, gebroederen wijlen Cornelis 1556 Breda (7 pagina's) Geert Ouweneel
... is een woord waar ik zelf niet uitkom. Henrick Jansz treedt in dit geschil op namens (voor) zijn broeder Hans Tekst van Anthony van Lith René van Weeren
Ik ben het met Chris eens: in de Franse wetgeving geldt een jugement contradictoire als een veroordeling in een proces Vertalen 1 regel Frans strafdossier Napoleon René van Weeren
Thank you very much. :) Engel Coenen 1639 deed Steve Barnhoorn
Compareerde voor notaris ende getuygen alhier ondergeschreven Engel Coenen, buyrman op Sparwouder Lije in de banne van Engel Coenen 1639 deed Geert Ouweneel
Hier en daar heb ik een woordje anders: Waerachtige beschrijvinge van het vervaerlijck ende schrickelijck monster dat Oplossing Paleopuzzel nr. 112: Een afschrikwekkend zeemonster Bart Jans
Ik zie dat de link die ik erbij gezet heb niet helemaal voldoende is. Het gaat om: https://stadsarchief.breda.nl 1556 Breda (7 pagina's) Sanne
Graag gedaan, Otto. Wij spelen op onze beurt die dank volledig door aan de programmeurs hoor! Hopelijk kun je - en Nieuw: zoeken in het forum
en de laatste...! 1556 Breda (7 pagina's) Sanne
pagina 6 1556 Breda (7 pagina's) Sanne
pagina 5 1556 Breda (7 pagina's) Sanne
pagina 4 1556 Breda (7 pagina's) Sanne
pagina 3.. 1556 Breda (7 pagina's) Sanne
pagina 2.. 1556 Breda (7 pagina's) Sanne
Third deed part 2 (Volume 136, folio 113 verso) Thanks in advance for any help transcribing these deeds. Engel Coenen 1639 deed Steve Barnhoorn
Third deed (Volume 136, folio 113 recto) Engel Coenen 1639 deed Steve Barnhoorn
Second deed, volume 120, folio 629 also involving Engel Coenen. Any and all assistance transcribing would be deeply Engel Coenen 1639 deed Steve Barnhoorn
Guido, Ik kan ook niet alles lezen hoor. Ik heb nog eens gekeken naar dat 'huere(n)' in rr. 2, 3, 10 en 13. Als ik kijk Nog te verbeteren aub 1447 Antwerpen Pauwel
Ik lees de tekst als volgt: Waerachtige beschrijvinge van het vervaerlijck ende schrickelijck monster dat gevangen is in Oplossing Paleopuzzel nr. 112: Een afschrikwekkend zeemonster Andreas