Reactie Onderwerp Auteur Datum
ik heb nog 5 brieven en een een testament, Ik schaam me als ik daar niks zou voor geven. Anthoni Waterlo valentijn
Beste Valentijn, Doe dat maar niet. Degenen die regelmatig dit soort transcripties maken, doen dat geheel pro Deo. mvg Anthoni Waterlo Geert Ouweneel
gaaf,zijn vrouw was Catharijne Stevens van Dorp. Maar dat is duidelijk uit de naam op te maken. ik wens ieder die wat Anthoni Waterlo valentijn
Ik heb niet alles kunnen oplossen. Dit is wat ik erin gelezen heb: Copia Anthony Waterlo brengt in houwelijcke met Anthoni Waterlo Geert Ouweneel
Beste Guido, bedankt voor je uitleg! Deze akte maakt mijns inziens niet geheel duidelijk of de begijn Lijsbeth een Van wie is het de vrouw en of de moeder ? 1461 Antwerpen Otto Vervaart
Beste Valentijn, je treft het niet met dit afschrift van een akte in rap cursief schrift midden zeventiende eeuw! De Anthoni Waterlo Otto Vervaart
Nog even wat perfectioneren met betrekking tot de Lange Riddersstraat. Gezien de schrijfwijze van de 'r' hierin denk ik Koop huis Antwerpen 1564 Alexander Thijs
Veel dank Freek! Ik kom nu een stuk verder met de transcriptie: In de kantlijn: Lange Riddersz 1564, 1 septemb[ris], m Koop huis Antwerpen 1564 Alexander Thijs
20-7-1492 Wij Peeter Gherryt Ghijs ende Claeus Rombout Mertens manne oirconden ende kennende dat voir ons/ comen is Zundert 1491 Geert Ouweneel
https://www.rijksmuseum.nl/nl/zoeken?q=waterloo&v=&s=&ondisplay=False&i… Van Anthonie Waterloo zijn 14 boekjes Anthoni Waterlo valentijn
Ik heb de scans al gevonden. filia Pauli Schippers puer 2 anno[rum] Voor de dubbele -pp- vgl. 29 juni 1658 Philippi. twee overlijdensberichten uit 1654 Pauwel
1a augusti adolescens 20 annorum Heb je voor ons een link naar de scans? twee overlijdensberichten uit 1654 Pauwel
met een eijnde aen(de) munte (er is een straat die zo ongeveer zo heet bij de lange ridderstaat volgens google maps :-) Koop huis Antwerpen 1564 freek
Zou het niet Cleijne ipv Oleijne kunnen zijn? Jan van Hulten noort Vekemans? de rest zie ik helaas nog niet... Koop huis Antwerpen 1564 Freek
https://archief.amsterdam/inventarissen/scans/5075/48.1.21/start/40/lim… Het gaat om de rechterpagina 46 Anthoni Waterlo valentijn
Beste Valentijn, Als ze op de website van het Stadsarchief staan, dan kunnen ze ook gedownload en als afbeelding Anthoni Waterlo René van Weeren
Bedankt Otto. Mijn probleem wordt scherp gesteld door deze akte: Er zijn immers akten waarbij Jan Janszoon de man is van Van wie is het de vrouw en of de moeder ? 1461 Antwerpen Guido Snoeys
een paar aanvullingen en suggesties Wij Jan Stevens z[ one] ende Peeter Anthonijs z[ one] van Onstaden mannen oirconden/ Zundert 1521 (met waterschade) Pauwel
Geert en René bedankt voor de correcties en aanpassingen. ZUNDERT 1488 Hans Van Landschoot
Alvast mijn poging: In de kantlijn: Lange Riddersz 1564, 1 septemb[ris], m[eeste]r Franch[ois] der Oleyne (? Zie ook Koop huis Antwerpen 1564 Alexander Thijs
Bedankt voor de snelle reactie! Betreft Rentebrief uit 1636 van Samuel Jacobsz Jos van der Zee
Compareerde Sameul Jacobs, metselaer, borger tot Vianen, ende bekenden well ende deuch- delijck schuldich te wesen Betreft Rentebrief uit 1636 van Samuel Jacobsz Geert Ouweneel
Beste Guido, volgens mij staat er tamelijk eenduidig dat Lijsbeth Snoeys de moeder was van begijn Lijsbetten Jan Van wie is het de vrouw en of de moeder ? 1461 Antwerpen Otto Vervaart
ins/bans moet zijn cust-bairs ZUNDERT 1488 René van Weeren
Behoorlijk wat puzzelwerk. Dit is wat ik tot nog toe gevonden heb, maar aanvullingen en verbeteringen welkom! Wij Jan Zundert 1521 (met waterschade) René van Weeren