Reactie Onderwerp Auteur Datum
De (fonetische) spelling van de voornaam en achternaam wisselen duidelijk nogal. Zijn grafinschrijving in 1690 te Anthoni Waterlo Otto Vervaart
Heel veel dank, Geert !! akte met Willem Janssen van Asten deel 2 Otto
Compareerden als vooren Anthonis Waterbouw van Rijssel, schilder, out 30 jaer, woonende op de Angeliers- gracht Anthoni Waterlo Geert Ouweneel
@ JW Kooistra.: Dank voor hulp bij de datering. Ja het is een briefkaart ( met ingedrukt 2.5 ct zegel. ( volgens van welk jaar is deze kaart?? Herman
Vanwege het succes van jullie deelname ben ik zo onbeschoft de ondertrouw akte tussen Antoni Waterlo en Catharijne Anthoni Waterlo valentijn
Een "kaart" zoals in een briefkaart? Als 't een briefkaart is dan zou er op de andere kant een poststempel op moeten van welk jaar is deze kaart?? JW Kooistra
Naar aanleiding van de suggestie van Chris kwam ik tot de volgende lezing: buyten 't werk aen de laserij waarbij 't werk Anthoni Waterlo René van Weeren
Ik lees: buijten west aen de laserij Lazerij is het leprozenhuis https://gtb.ivdnt.org/iWDB/search?actie=article&wdb=WNT Anthoni Waterlo ChrisvD
In de akte staat feitelijk Bastro, dat doet vermoeden dat het hier Baasrode betreft, evenals Oudegem en Mispelare Anthoni Waterlo René van Weeren
De naam Mispelair is Mespelare, tegenwoordig deelgemeente van Dendermonde. Anthoni Waterlo René van Weeren
Darmonde of mogelijk Daermonde is Dendermonde Ouwegom = Ouwegem Mispelaer = Mespelare bij Dendermonde, er is ook daar Anthoni Waterlo ChrisvD
Beste Valentijn, Betreffende de maten is bijvoorbeeld de lijst op https://www.familiegeschiedenis.be/sites/default/files Anthoni Waterlo René van Weeren
Beste Geert, Bij het lezen van de brief zijn de plaatsnamen het vreemdst. Ik heb zowel Bastre , Davemonde , Overlegom Anthoni Waterlo valentijn
Willem Janssen van Asten, woonende tot Someren, heeft erffelijcken vercocht overgegeven ende opgedraegen aen sr akte met Willem Janssen van Asten deel 2 Geert Ouweneel
Er staat daghwanten (2x) en bovendien Item ses dagwanten landt gelegen in Ouwegom Een dagwand is een oude Anthoni Waterlo ChrisvD
Volgens mij ben ik er uit. Graag nazien! Franchois de Cleyne c.s. geven een huis te erve aan Nicolaes Gillis; hij erfde Koop huis Antwerpen 1564 Alexander Thijs
René, nogmaals bedankt schepenbank Budel 1644 Henry Duisters
Hierbij mijn versie met enkele aanpassingen in bold Op dato voor sz[eyt] is comen voor schepenen voor sz[eyt] de voor sz schepenbank Budel 1644 René van Weeren
@René, ik had de afkorting wel gezien, maar het woord toch maar voluit geschreven! Doopboek Bleiswijk Otto Vervaart
René, bedankt schepenbankakte Budel 1644 Henry Duisters
Willem Janssen van Asten, woonende tot Someren, heeft erffelijcken vercocht overgegeven ende opgedraegen aen sr akte met Willem Janssen van Asten deel 1 Geert Ouweneel
Mijn versie Op dato voorsz[eyt] soe heeft de voorsz[eyde] Jenneken haer tochte verswoeren op dit voorsz[eyde] goet dat schepenbankakte Budel 1644 René van Weeren
Kleine aanpassing nog: het woord getuyge wordt hier kennelijk verkort tot getuyg. Doopboek Bleiswijk René van Weeren
Meestal ben ik het je eens Otto, maar dit keer lees ik Simon, hoewel ik de eerste indruk Sinum goed kan voorstellen en Doopboek Bleiswijk René van Weeren
Beste Frans, ik lees hier: Arien, sone van Sinum Arienss. Getuijge Maerten Arienss. Als voornaam lees ik echt Sinum Doopboek Bleiswijk Otto Vervaart