Reactie Onderwerp Auteur Datum
Niet helemaal zeker over twee naamvallen/uitgangen Sponsalia contraxera[n]t Sylvaducis cora[m] viro plebano S[ancti] Jo Huwelijk Oisterwijk 1610 René van Weeren
Hartelijk dank, René voor je reactie, weer wat geleerd. Transcriptie Harrie Vermeer
Vi gesima secunda inierunt sponsalia Antonius Janssen Hopstaken et Maria Peeterssen Voermans coram R[everendo] D[omino] Transcriptie René van Weeren
Bedankt Rene voor je (jullie] aanmoedigingen en opmerkingen. Je bedoelt natuurlijk die 1 1/2 c roeden. Niet opgemerkt Nog gaten op te vullen 1467 Antwerpen Guido Snoeys
Guido, mijn complimenten! Hierbij mijn versie, met minimale verschillen. Belangrijkste verschil inhoudelijk: het Nog gaten op te vullen 1467 Antwerpen René van Weeren
Dank jullie hartelijk René en Michel!! Super! Hartelijke groet, Carina zutphen 1469 Carina Wagenaar
Michel had de oplossing sneller en beter, dus ik ga graag voort op zijn werk. Paar suggesties: Eersame lieve vryende zutphen 1469 René van Weeren
Een snelle poging, met alvast dank voor nazicht en correctie: Eersame lieve vryende. Also uwe liefden ons noch ghene zutphen 1469 Michel O.
Freek, bedankt voor je reacties schepenbankakte Budel 1656 Henry Duisters
Hier lees ik Gielen, erboven Gielen of Giellen schepenbankakte Budel 1656 freek
Super dit beiden, veel dank! Begrijp ik het goed dat Spijker in de passage het recht op tijns van een niet bij name Schepenprotocollen Nijmegen 1467 Kris Brussen
Dank je wel Geert voor je hulp. Volgens mij klopt jouw transcriptie helemaal. Alleen in de tweede regel denk ik dat Hermen van Kempen gevangen op Bleijenbeek Eric van Daal
Het derde woord van r. 2 is mogelijk at[tinentias] of at[tinentiis], afhankelijk van het woord dat ervoor staat of dat Schepenprotocollen Nijmegen 1467 Pauwel
Ik dacht eerst ook Gielen te lezen, maar de voornaam komt verderop nog enkele malen (o.a. regel 4) voor en er staat een schepenbankakte Budel 1656 Henry Duisters
Gielen Oijen (of Gijen) schepenbankakte Budel 1656 Freek
Kris, in het Repertorium Germanicum, http://rg-online.dhi-roma.it/denqRG/index.htm, vind ik een aantekening over Schepenprotocollen Nijmegen 1467 Otto Vervaart
Hermen van Kempen 65 gulden op Blijenbel verpacht Anno 35 heeft Hermen van Kempen in Merckis van Sevenums schat sedeulle Hermen van Kempen gevangen op Bleijenbeek Geert Ouweneel
@Pauwel, dank je wel, het blijkt weer eens dat je veel kan vinden in een bron als je even wat langer om een tekstpassage Schepenprotocollen Nijmegen 1467 Otto Vervaart
Engelbrecht Butken is schepen van Nijmegen, hij wordt genoemd in de schepenlijst (nomina scabinorum) op scan 1. De Schepenprotocollen Nijmegen 1467 Pauwel
Dank voor het meedenken heren! Er zijn in Utrecht en Kleef in de jaren 1440-1460 ook Heinrich/Henricus/Henrico Spyker Schepenprotocollen Nijmegen 1467 Kris Brussen
Dank je wel, Pauwel! Kris, inmiddels besef ik dat je meewerkt aan het Nijmeegse project rond een medisch handschrift dat Schepenprotocollen Nijmegen 1467 Otto Vervaart
hier de hele pagina Schepenprotocollen Nijmegen 1467 Pauwel
Voor het gemak nog de exacte verwijzing: RA Nijmegen, toegang 3, Stadsgerichten Nijmegen 1410-1811, inv.nr. 1828 Schepenprotocollen Nijmegen 1467 Otto Vervaart