Reactie Onderwerp Oplopend sorteren Auteur Datum
Eigenlijk is dit niet de Waalse, maar wel de Franse naam voor Torhout. Het Waals is een dialect en niet gelijk aan het Plaatsen in Belgie? Andreas 23-06-2021
dank je wel voor je reactie. Ik heb nog een andere doop gevonden, waar ongeveer hetzelfde staat, nu bij de moeder, en plaatsbepaling in doopakte Rob Bruin 30-12-2022
Ik zou ook rekening houden met de stad Gulik (Jülich), als ik dit tweede fragment bekijk. Er staat iets als Gulicwen plaatsbepaling in doopakte Andreas 30-12-2022
Ik vermoed dat hier Gelukste staat, wat zou kunnen duiden op Glückstadt in Sleeswijk-Holstein, Duitsland. Tip: veel oude plaatsbepaling in doopakte René van Weeren 27-12-2022
Ja, nou je het zegt, als je naar het woord paroisse kijkt dan lijkt me de eerste letter inderdaad een 'p'. dat d'une Plaats van herkomst Bruid AntonS 11-09-2020
Andreas, intussen gelof ik ook, dat er "de cette paroisse d'autre part" staat met de bedoeling "uit deze gemeente Plaats van herkomst Bruid Arnold Bettray 12-09-2020
er staat, betreffende de bruidegom: de la paroisse de ... d'une part er staat, betreffende de bruid: de cette paroisse d Plaats van herkomst Bruid Andreas 11-09-2020
Volgens mij staat er: ... de cette paroisse d'autre coté (vergelijk twee regels ervoor 'd'une coté' (ik kan tenminste Plaats van herkomst Bruid AntonS 11-09-2020
Arnold, Germisay als geboorteplaats van de bruidegom had ik er echt niet uitgehaald. Goed dat dit mysterie opgelost is Plaats van herkomst Bruid Andreas 12-09-2020
Anton, of mag er ook staan: "D'autre part" = ergens anders vandaan ? ... dan blijf ik toch ver van huis .... Plaats van herkomst Bruid Arnold Bettray 11-09-2020
Het pdf bestand is te vinden op https://www.amsterdam.nl/stadsarchief/themasites/downloads/herkomstonde… via een plaats van afkomst René van Weeren 14-01-2021
Jurmout = Yarmouth plaats van afkomst René van Weeren 14-01-2021
Dag René dank voor je zeer snelle reactie, en een verrassend resultaat. Mag ik nog even vragen waarom je denkt dat het plaats van afkomst Jan van den Hoed 14-01-2021
Yarmouth werd destijds ook wel vermeld als Jarmuiden. Een exacte match is niet te vinden in het herkomstonderzoek van plaats van afkomst René van Weeren 14-01-2021
Dag René ik lees inderdaad dat jarmuiden als naam gebruikt werd op 17e eeuwse zeekaarten voor yarmouth. Interessant, dan plaats van afkomst Jan van den Hoed 14-01-2021
De bruidegom komt uit Amt Ravensbergs ond[er] Pruysen Plaats in trouwakte René van Weeren 03-03-2023
Kun je de hele akte plaatsen of een link naar de akte? Plaats in trouwakte René van Weeren 03-03-2023
Iets als Pruijsis Minden? Plaats in trouwakte Pauwel 03-03-2023
Hierbij een grotere versie, pruijsis is wel logisch maar Minden haal ik er niet uit? Plaats in trouwakte R. Hijman 03-03-2023
Heiliger Hubert Ronckaerts geboren in Waldenraeth (vandaag Waldenrath, juist over de grens, zo'n 25 km van Geleen) vader Plaats in overlijdensakte (19e eeuw, Geleen - Limburg - Nederland) Andreas 30-12-2022
Dankjewel Andreas! Plaats in overlijdensakte (19e eeuw, Geleen - Limburg - Nederland) Guillaume 30-12-2022
de foto is wel erg onduidelijk. Ik heb hem eerst qua contrast en helderheid bijgewerkt. Toen was er meer leesbaar, maar Pieter Wagemans Geert Ouweneel 17-01-2020
Hartelijk dank Geert. Inderdaad een slecht document. Ik had er ook al een filter overheen laten gaan om de leesbaarheid Pieter Wagemans Toon Wagemans 17-01-2020
Wij, Cornelis Geelvinck ende Michiel Pancras, schepenen in Amstelredamme, oirconden ende kennen dat voor ons Pieter Stoffelsz van Swoll koopt een huis op de Egelantiersgracht, 1657 Geert Ouweneel 03-08-2020
Beste Geert, veel dank voor je snelle transcriptie! Pieter Stoffelsz van Swoll koopt een huis op de Egelantiersgracht, 1657 Jan T. 03-08-2020