Reactie Onderwerp Aflopend sorteren Auteur Datum
Dag Emiel, Je bent behoorlijk ver gekomen. Een paar details nog, zie onderstaande transcriptie, maar voor de Een goede paleograaf gezocht René van Weeren 19-08-2022
Ik zal mijn transcriptie ook posten. Op enkele details na is die dezelfde als hierboven. @Emiel: bij transcripties is Een goede paleograaf gezocht Andreas 19-08-2022
Dag Emiel, Ik zal straks even een opsomming geven van de volgorde elementen die in deze akte voorkomen; wellicht helpt Een goede paleograaf gezocht René van Weeren 18-08-2022
Goedemiddag, ik ben bezig met de stamboom van mijn familie, ben gestrand bij een verre voorvader, het enige wat ik terug Een goede paleograaf gezocht Jean van Pelt 20-01-2024
Beste René Ik heb het even herlezen met uw informatie naast mij. Ik heb momenteel dit gevonden. Mocht u even tijd hebben Een goede paleograaf gezocht Emiel Therry 19-08-2022
Emiel, wat misschien een probleem is bij deze akte, is het feit dat de inkt niet overal even donker is. Hieronder een Een goede paleograaf gezocht Andreas 18-08-2022
Een paar aanvullingen: ik denk dat de bruid geassisteerd werd door moey, Geertruit (?). In de kantlijn staat: .... sijn Een Gronings-Amsterdamse liefde? 1629 Louis van veenendaal 19-05-2020
Den 11[en] augustus 1629 Compareerden als voor P[iete}r Egbertss Vinck en[de] Dr. Clouck Wessel [Eg doorgehaald] Een Gronings-Amsterdamse liefde? 1629 Rene van Weeren 19-05-2020
Beste Rene en Louis, veel dank voor jullie hulp! Een Gronings-Amsterdamse liefde? 1629 Jan Thijm 19-05-2020
Elsa, de stukken die voor mij duidelijk zijn bevestigen dat deze Duitse brief hetzelfde vertelt als de brief die je Een hoop strepen Andreas 04-03-2024
Dag Andreas, Heel mooi, dank je wel. Ik vraag me af of het in dit geval dan gaat om een soort kladbrief.Staan er nog Een hoop strepen Elsa 04-03-2024
Vervolg. Hartelijk dank! Een hoop strepen Elsa 03-03-2024
Elsa, dit staat in de kantlijn met betrekking tot de juwelen. Edlen Gesteinten und andern von Goldt und Silber Een hoop strepen Andreas 05-03-2024
Dag Sanne, Volgens mij klopt jouw verwachting met wat er staat. Aangezien de schrijver elders consequent een streep door Één klein lettertje...! René van Weeren 27-04-2022
Hartelijk bedankt weer René! En nog een fijne Koningsdag :) Één klein lettertje...! Sanne 27-04-2022
ik denk: van den Kemp Een lastig woordje René van Weeren 11-06-2022
Herman en Otto. Mijn geheugen begint me in de steek te laten. Volgens mij heb ik jullie niet eens bedankt voor het Een mij onbekende ligatuur. Machiel van Veen 24-07-2021
Hallo Pauwel. De ligaturen voor "voorseide" en voorscreven" ken ik wel. Het gaat hier om de "ligatuur" voor de naam Een mij onbekende ligatuur. Machiel van Veen 12-08-2021
Ik lees ook ter ligis , en denk inderdaad dat leges bedoeld is. ter ligis, ende die bij ..? vooght sijn ontfangen de Een mij onbekende ligatuur. herman 11-07-2021
Ontfangen bij mij onderget(ekende) op rekening van voorschreven coopceel de somme van ses hondert gulden door handen van Een mij onbekende ligatuur. herman 11-07-2021
Dag Machiel, dank je wel voor de tekst! Volgens mij staat de afkorting in de eerste regel voor slands. De overige lege Een mij onbekende ligatuur. Otto Vervaart 11-07-2021
Dat had ik dus niet in de gaten. Dank je wel. Een mij onbekende ligatuur. Machiel van Veen 12-08-2021
@Herman, de v is haast een soort wijd open kommetje, ik zie het nu ook! Een mij onbekende ligatuur. Otto Vervaart 11-07-2021
Ik kan het betoog niet helemaal volgen, maar de eerste "ligatuur" is toch (gewoon) een doorgehaalde v- + een afgekorte Een mij onbekende ligatuur. Pauwel 12-08-2021
Weesmeester. Dank je wel. Dat helpt me al weer wat verder. En aan oppervoogt had ik ook niet gedacht, ik dacht dat het Een mij onbekende ligatuur. Machiel van Veen 13-08-2021