Reactie Onderwerp Auteur Datum Aflopend sorteren
Je hebt alleen de eerste pagine gepost. Daarvan onderstaande transcriptie: [inde marge:] Een vrientelijken accort tussen Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Geert Ouweneel 12-03-2021
Hartelijk dank, Hierbij het 2e deel. Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister F. Fritz 12-03-2021
Goedendag, Heeft u misschien een scherpere foto of link naar de akte? Ik kan het redelijk lezen maar door onscherpte bij Klooster Bethlehem An 12-03-2021
Dank je wel An! Ontcijferen Bosch Protocol JW Merkx 12-03-2021
Goedenmiddag An, helaas heb ik geen duidelijker foto en ook geen link naar de originele akte, moeten het hiermee doen Klooster Bethlehem Theo Meijer 12-03-2021
Op een enkel woord na kom ik uit op: tegenwoordigh besittende ende dat op naervolgende conditie ende voor- waerden als Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Geert Ouweneel 12-03-2021
Het ontbrekende woord: gheviele Insolvent of niet? Geert Ouweneel 12-03-2021
Op mijn eerste oproep reageerde niemand. Ik probeer het opnieuw. Bij voorbaat dank. Rekening 2 Evert Jan 12-03-2021
Wellicht tip: klik met rechtermuisknop op afbeelding, kies optie Save as/Sla op als en sla de afbeelding als bestand op Klooster Bethlehem René van Weeren 12-03-2021
Uytgeven van alzulcke oncosten ende behouften van materialen ende stoffen van hout weer- palen, arbeytsloen, resinge Rekening 2 Geert Ouweneel 12-03-2021
Dank René, heb ik geprobeerd maar helaas komt de afbeelding dan boven de 10 MB en wordt niet geaccepteerd. Gr.Theo Klooster Bethlehem Theo Meijer 12-03-2021
Beste Geert, Hartelijk dank. Met vriendelijke groeten, Evert Jan Rekening 2 Evert Jan 12-03-2021
Dag Theo en An, De tip was niet bedoeld om een groter beeld als bijlage te plaatsen, maar op die manier kun je als Klooster Bethlehem René van Weeren 12-03-2021
Hi René, ik had de akte al gedownload maar bij vergroting wordt het onscherp. vooral bij Latijnse afkortingen in een Klooster Bethlehem An 12-03-2021
Helpt dit? Anders wordt het een kwestie van samen brokstukken aan elkaar plakken :) Klooster Bethlehem René van Weeren 12-03-2021
oke, hier komt het eerste brokstuk: universis presentes litteras visuris seu auditures nos (naam) milis dictus Scoeke Klooster Bethlehem An 12-03-2021
Mijn eerste aanzet: De [con]cambio cui[us]da[m] perte t[er]rae et vin[us] areae in Borchhengell Univ[er]sis p[rese]ntes Klooster Bethlehem René van Weeren 12-03-2021
Beste Joost, volgens mij is het een V, vergelijk het maar met de W in de plaatsnaam West Knollendam eerder in deze Wat staat daar Otto Vervaart 13-03-2021
Beste Brend, er is veel te vinden in de online Encyclopedie van Munten en Papiergeld, https://www.muntenenpapiergeld.nl/ Muntstelsels Otto Vervaart 13-03-2021
Hieronder een voorbeeldje ... Muntstelsels Brend 13-03-2021
Fraaie oplossing René. kleine toevoeging van mijn kant: de plaats achter domum nostram in .... is Sevener. groet, An Klooster Bethlehem An 13-03-2021
28 bap[tus] Giulielmus, filius Jordani van de Laeck et Elisabethae, coiug[um] sus[ceptores] Petrus van Kriecken et Het laatste woord René van Weeren 13-03-2021
Brend, uit welke periode komt dit fragment? Mij lijkt er ponden-schellingen-groten te staan. Jouw 8 lijkt namelijk heel Muntstelsels Andreas 13-03-2021
Op een enkel woord na: [in de marge:] Een obligatie van den eerw. heere Jacobus van Kersen tot lasten van Arriaen Baasen Hulp gevraagd bij transciptie in bijgevoegd document Geert Ouweneel 13-03-2021
Beste René, Ontzettend bedankt voor je snelle reactie en volledige transcriptie! Het brengt mij weer wat verder in mijn akte nr 26 Joannes van de Ven Siny van de Ven 13-03-2021