Reactie Onderwerp Auteur Datum
In het midden raakte ik de draad even kwijt. In den naeme ons Heeren, Amen. Bij den inhoude van dese openbaren Svp hulp met vertalen testament Geert Ouweneel
In het midden raak ik de draad even kwijt. In den naeme ons Heeren, Amen. Bij den inhoude van dese openbaren instrument Svp hulp met vertalen testament Geert Ouweneel
Item brenght noch voor uytgeven vier schellingen grooten over de geslaethede? van Jan de Muuck over den jaere 1669 mits Gemeentearchief Haasdonk 135 - hulp gevraagd Geert Ouweneel
dienst heeft gedaen ende noch can gedoen aen de prochie d'welcke is geschiet met kennisse van stadthouder ende alle de Gemeentearchief Haasdonk 133 (2) - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Item es bij den rendant noch betaelt aen de naervolgende persoonen als commissarissen ende prijsmeesters indt doen van Gemeentearchief Haasdonk 133 - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Bedankt! Gemeentearchief Haasdonk 129 - hulp gevraagd Robin
Hartelijk bedankt! KF Haasdonk 27 - hulp gevraagd Robin
Hartelijk bedankt heren! KF Haasdonk 25 (3) - hulp gevraagd Robin
Anno Domini 1595 18 martii baptisates* est Joannes, infans. Wilhelmus Joannis** pater et Joanne Hendrici mater. Cuius laatste nog te vinden voorvader? René van Weeren
Anno Domini 1595 18 Martij baptisates est Joannes infantus Wilhelmus Joannes pater et Joanna Hendri (ken?) mater cuius laatste nog te vinden voorvader? Jos van der Biezen
Beste Joost, uit welk jaar of periode is deze inschrijving? Kun je meer tekst van hetzelfde handschrift toevoegen. Dit Transcriptieverzoek Jos van der Biezen
Beste Eric, kun je onderstrepen wat je wilt weten. stadsrekening Venlo uit 1580 deel 2 Jos van der Biezen
Concessio.... Ws. Concessionaire/concessiehouder (al staat het er niet zo). Hij had dan het alleenrecht op dit traject. Wat is het beroep? Wim
Pieter Pilaet Hofstedeken=kleine boerenwoning Baefmisse of St Baafsmis (onder boeren zo genoemd) = 1 okt KF Haasdonk 25 (3) - hulp gevraagd Jos van der Biezen
Hi Mariet, Geen oplossing maar wel wat meer info over Ouwerkerk. 16 november 1864 Krant: NRC - Nieuwe Rotterdamsche Wat is het beroep? An
@Jos: Dat klopt, de inkt op het perkament is nauwlijks te onderscheiden waardoor het moeilijk wordt te zien wat er staat Perkament 1757 Piet
blad 4 Svp hulp met vertalen testament Frank Faasen
Beste Geert, Respect en DANK!! Door de transcriptie van deze akte kom ik weer wat verder in het "leerproces" van het Wie wil iets nakijken? Jan Zuidgeest
Ontfaen van Pieter Pilaer over de redemptie van een mate en half ende een derde van een halfve maete op sijn hofstedeken KF Haasdonk 25 (3) - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Item betaelt door d'hant van mijn heer den pastor aen Jan Servaes van een reyse te doen naer Loven ter oorsaecke van de KF Haasdonk 27 - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Item betaelt uyt laste van stadthouder ende schout vijf ponden grooten die ten selven daghe aldaer werden gegeven aen Gemeentearchief Haasdonk 129 - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Op huyden den 5 April 1742 compareerde voor mij mr. Corne- lis de Man Wz., notaris, bij den Hove van Holland Wie wil iets nakijken? Geert Ouweneel
Hallo René, perfect, met dank groet hulp gevraagd bij ontcijferen tekst Hans Looman
Dankjewel! KF Haasdonk 25 (2) - hulp gevraagd Robin
Hartelijk bedankt! KF Haasdonk 25 - hulp gevraagd Robin