Reactie Onderwerp Auteur Datum
Geert Dank je wel voor de aanpassingen. Leiden 1639 (kleine verbeteringen gevraagd) Hans Van Landschoot
Emiel, mede door de onduidelijke scan heb je een aantal woorden niet kunnen ontcijferen. Dit overkomt ons allemaal. De Een goede paleograaf gezocht Andreas
Beste Emiel, de layout van je inmidels aardig complete transcriptie herinnert me eraan dat onderzoekers vele jaren Een goede paleograaf gezocht Otto Vervaart
Beste René Ik heb het even herlezen met uw informatie naast mij. Ik heb momenteel dit gevonden. Mocht u even tijd hebben Een goede paleograaf gezocht Emiel Therry
Den 21 February 1668 Compareerden voor de heeren Dirk Spiegel en Cornelis Abba Jan Paulus van Gelder van Vlissingen Trouwakte Amsterdam 1668/1669? Geert Ouweneel
Dank voor je snelle reactie Michiel, wordt zeer gewaardeerd! Commandant regiment Joris Govers
Factum Opten xi dach July anno 1639 es voor mij notaris publicq ende voor den onder- geschreven getuijgen, in persoon Leiden 1639 (kleine verbeteringen gevraagd) Geert Ouweneel
Het heeft wat langer geduurd, excuus, maar hierbij de volgorde van gegevens zoals die in de akte genoemd worden. Qua Een goede paleograaf gezocht René van Weeren
Ter verduidelijking, dit wordt dan Einighausen(bij Limbricht). verzoek om verheldering plaatsnaam bruidegom Fred
Emiel, wat misschien een probleem is bij deze akte, is het feit dat de inkt niet overal even donker is. Hieronder een Een goede paleograaf gezocht Andreas
Dag Emiel, Ik zal straks even een opsomming geven van de volgorde elementen die in deze akte voorkomen; wellicht helpt Een goede paleograaf gezocht René van Weeren
het Regiment van de Heer Overste Rantzauw Commandant regiment Michiel
René, hartelijk dank. Heide onder Wijchen. Henk de Kleijn
Amaai Geert, hartelijk dank voor dit werk. Met uw tekst ernaast kon ik zelfs sommige woorden niet lezen. Nogmaals Leiden 1627 (al dan niet bewerken) Hans Van Landschoot
Heel erg bedankt zowel Geert als René! Ik vermoed dat deze Thomas (Michell) een van de kinderen was van de groep Verzoek om trascriptie ondertrouwakte Amsterdam 1663 Marc
Het beste is in zo'n geval de complete tekst toegankelijk te maken. Bij deze dus: Compareerden voor mij notaris publicq Leiden 1627 (al dan niet bewerken) Geert Ouweneel
1 In Junio 1620 sijn Jan Wehm van den Hoevell en Hanrick /Bloem mit mij geweest ter plaetsen daet ick deese Heide onder Wijchen. René van Weeren
den 12 octob[ris] 1663 Compareerden voor de h[ee]r[en]n F. Hinlopen en dr. A. Hooft commiss[arissen] Tomas Michiel van A Verzoek om trascriptie ondertrouwakte Amsterdam 1663 René van Weeren
Den 12 October 1663 Compareerden voor de heeren J. Hinlopen ende A. Hooft, commissarissen, Tomas Michiel van Amsterdam Verzoek om trascriptie ondertrouwakte Amsterdam 1663 Geert Ouweneel
Dank je wel! Hrt grt, Marc verzoek om verheldering plaatsnaam bruidegom Marc
Eennighuijsen, een dorp inLimburg verzoek om verheldering plaatsnaam bruidegom Geert Ouweneel
Dank je wel, ik kan weer verder. Doop 1613 Harrie Vermeer
17 Novembris Baptisatus Joannes Pauli Johannis susceptor Gerardus Valery Doop 1613 Geert Ouweneel
aanhef: Aen mijne edele ende weerde heeren burghm(eeste)rs ende schepenen slandts vanden vrijen Antho ine @Fré: Gelieve Moord (1667) Andreas
Wat verder in en aangevuld: Supplierende vertoont reverentelick Anthone Fournois Ketser, wonende tot Plasschendaele hoe Moord (1667) Geert Ouweneel