Reactie Onderwerp Auteur Datum
Zat een fout in the server, kon het niet versturen. Graag leeshulp akte van 23-8-1519 Alex
hartelijk dank voor je bericht. klopt het dan dat de letter h er uit ziet als een f ? oud schrift in kistje - vervolg Anja
Zie vorig bericht Akte uit 1519 René van Weeren
Zie voorgaande item (kennelijk dubbel gepost) Graag leeshulp akte van 23-8-1519 René van Weeren
Ik lees: Vater Werner Hanzel oud schrift in kistje - vervolg ChrisvD
Zum Christ-Kindl im Jahre 1887 von Ihren Paten Johann Hanzel Christ-Kindl is in sommige Duitstalige gebieden de oud schrift in kistje - vervolg René van Weeren
Name nsfest 1887 oud schrift in kistje ChrisvD
Ik vermoed dat hier Namensfest staat, doorgaans de feestdag van de heilige wiens naam men draagt. oud schrift in kistje René van Weeren
Im Jahre 1887 zum Namersfest am 8 Dezember 1897 Johann Hanzel ""Namersfest" is denk ik een verouderde uitdrukking voor oud schrift in kistje JW Kooistra
Nog enkele open stukjes, maar hierbij vast een poging Willem Jans sone ende Willem Kan Goderts zone, scepen[en] in De Graag leeshulp akte van 23-8-1519 René van Weeren
Den 12en September Jan Bancrasz, zeylmaecker, jongman, wonende op Luttick Outdorp ende Guurtie Claes, jongedochter de Marriage record for Jan Bancraesz and Guurtge Claes (September 1649) Geert Ouweneel
Het forum op zijn best... Adriaen tweemaal gehuwd ? Sinte ?misse ? Guido Snoeys
Thanks, Geert. :) Mutual testament of Jan Bancraesz and Guurtge Claes (09-10-1652) Steve Barnhoorn
Testament Jan Bancraesz ende Guurtge Claes In den naem des Heeren, Amen. Bij den inhouden van dese tegenwoordige Mutual testament of Jan Bancraesz and Guurtge Claes (09-10-1652) Geert Ouweneel
aha, dank je wel René! claas Warners egbert
Is Claes Warners bij de Magistraet gestelt tot mombair over de wesekinderen van zijn halve broeder Jan Clasen, genaemt claas Warners René van Weeren
Waarmee het belang van lokale historische kennis weer eens bewezen wordt :). Met deze context kan ik volledig met Adriaen tweemaal gehuwd ? Sinte ?misse ? René van Weeren
Er staat 'sinte Laureysmisse', dus van de hl. Laurentius. Dit is een betalingstermijn in Antwerpen; zie bijv. een Adriaen tweemaal gehuwd ? Sinte ?misse ? Georges Declercq
Part 2 Mutual testament of Jan Bancraesz and Guurtge Claes (09-10-1652) Steve Barnhoorn
Mooi Rene, weeral een stapje vooruit... ik was aan het zoeken naar 'naar antwerpse maten '.. Bedankt hoor , hoeveel Adriaen tweemaal gehuwd ? Sinte ?misse ? guido snoeys
Volgens mij is de naam van de mis Sinte Luweysmisse, vergelijk ook de L met de L in Lijsbetten in de eerste regel Adriaen tweemaal gehuwd ? Sinte ?misse ? René van Weeren
Hartelijk dank voor de genomen moeite transcriptie schepenakte Jacques van de…
super bedankt! dit heeft mij echt verder geholpen! hulp gevraagd bij stuk uit 1686 Erwin