Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dank je voor de hulp Geert! Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie LXXXIXr Carlo
Dank je voor de correcties Geert! Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie LXXXIIIv Carlo
Dank je voor de hulp Geert! Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie LXXXVIIr Carlo
Aha , dat was latijn .. Bedankt Rene Nog enkele woorden 1426 Antwerpen Guido Snoeys
Andreas, hartelijk dank, heel interessant om verder uit te zoeken. Groeten Jo Brief 1863 naar Agram/ Zagreb Jo Strijbosch
Hallo Geert en Paul, dank je voor de hulp, super! Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie LXXXIXv Carlo
Uitdagend handschrift, waarbij een aantal woorden fonetisch in de buurt komen van hun hedendaagse Duitse versie. Fileich Brief 1863 naar Agram/ Zagreb Andreas
Item d e zelve Peeter, man van drie dachwant lants zo eussel, ontrent XXX roeden min, c (om)mende mett(er) eend(er) Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie LXXXIXv Paul Peeters
pat[er] sp[ons]i = de vader van de (aanstaande) bruidegom trascriberen bijschrijving ondertrouwboek René van Weeren
Top ! Bedankt. Notarieel Archief 's-Gravenhage 1711 Barbara Askamp
Dag Barbara, Grotendeels gelijk aan die van Geert (hij was me net voor, met enkele kleine verschillen. Overigens Notarieel Archief 's-Gravenhage 1711 René van Weeren
Hartstikke bedankt Geert. Notarieel Archief 's-Gravenhage 1711 Barbara Askamp
Op huyden den 6 December 1711 compareerde voor mij Leendert Boon, notharis publicq, bij den Hove van Holland Notarieel Archief 's-Gravenhage 1711 Geert Ouweneel
Top dank je wel. Wat leuk dat er ook staat hoe hij geboren was. Doop 18-10-1718 Kerk Assendelft 's-Gravenhage Barbara Askamp
Cejourdhuy 18 octobre 1718 j'ay baptizé Pieter, fils de Sebastien Brogelin et de Jeanne Scoften, le parein c'est Pieter Doop 18-10-1718 Kerk Assendelft 's-Gravenhage René van Weeren
Item Jan van Nuwenhove zone Adriaens, man van VI dachwant weye so eussele, lutttel min oft meer, te Buggenhout gelegen Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie LXXXIIIv Geert Ouweneel
Bugghenhoudt Item Adam van Nuwenhove, zone Adriaens, man van eenen alfnen bunder lants zo enssele te Buggenhout gelegen Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie LXXXVIIr Geert Ouweneel
Item Peeter vander Diepermeren filius Daneels, man van eenen alfnen binnen eussels in de prochie van Buggenhout gelegen Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie LXXXIXr Geert Ouweneel
Heijrauts moet zijn Heynaerts. Blijkt uit de hiernavolgende tekst. Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie LXXXIXv Geert Ouweneel
Item deselve Peeter, man van drie dachwant lants so eussel, ontrent XXX roeden min, comende metten eenen zijden aen Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie LXXXIXv Geert Ouweneel
Beste Paul, Wat fijn dat je zo goed naar de tekst hebt gekeken, prima aanvullingen, lijkt mij! Vriendelijke groet Oplossing Paleopuzzel nr. 108: Edams schip in de problemen
Beste Joep, Bedankt voor je aanvulling, dat lijkt me inderdaad zo. Vriendelijke groet, Margreet Lenstra Oplossing Paleopuzzel nr. 108: Edams schip in de problemen
Op huyden den 19 julii a nno 1689 compareerden voor mij Jacob Boes openb aer notaris bij den Hove van Holland Oplossing Paleopuzzel nr. 108: Edams schip in de problemen Paul de Wit
In plaats van ‘de geregte waerheyt’ zie ik ‘de oprechte waerheyt’ Oplossing Paleopuzzel nr. 108: Edams schip in de problemen Joep de Graaff
Op de puntjes en in plaats van pinxteren: purificationis no[min]e D[omi]ne (2 februari) Nog enkele woorden 1426 Antwerpen René van Weeren