Reactie Onderwerp Auteur Datum
Compareerden als vooren Pieter van Eden van Haerlem, linnepacker, out 24 jaren geasst. met het consent sijns vaeders en Huwelijk Amsterdam 21 november 1642 Freek van Eeden
Hoi Valentijn, weet u al wat meer? Gr Calvin Wie weet welke schilder dit is? Calvin
Alvast iets: Aleydis is de nagelaten weduwe (relicta) van wijlen (quondam; qd) Willem. interpretatie transcriptie Andreas
Correctie: https://www.schoorudenhout.nl/wp-content/uploads/2020/09/847-Schepenban… interpretatie transcriptie Sanne
PS: locatie van deze tekst: 847-Schepenbank-in-de-Eninge-van-Oisterwijk-invnr-149-1435-1438.pdf (schoorudenhout.nl) interpretatie transcriptie Sanne
Hallo René, erg aardig dat je je in mijn casus verdiept. Het testament zelf heb ik niet. Uit de volgende akte blijkt dat Hillegond van der Stael....laat na?? jan bos
Hier alvast de transcriptie. Enkele onzekerheden en een niet gevonden woord. huytiesme de ce nom lesquelz passeportz ont Oprichting compagnie? Andreas
Dag Elsa, Er is denk ik wat misgegaan met de selectie van beelden: de ommezijde staat hieronder afgebeeld als f 110 uit Oprichting compagnie? René van Weeren
Wat zijn jullie toch geweldig. Het tweede deel is gek genoeg het deel dat doorloopt op het volgende folio: Antwerpen, N Oprichting compagnie? Elsa
Ik heb nog even naar de notariële akten gekeken. Bij snelle lezing blijkt dat de kinderen later buiten Utrecht woonden Hillegond van der Stael....laat na?? René van Weeren
Dag Jan, de mededeling betreffende het Magdalenenconvent betekent in deze bron dat de doodgravers van de Magdalenenkerk Hillegond van der Stael....laat na?? René van Weeren
Veel dank! Bijzonder die verwijzing naar het Convent van St. Maria Magdalena. Daarvan heb ik nog niet eerder gehoord Hillegond van der Stael....laat na?? Jan Bos
Hillegondt Egberts van der Staeul, wed[uw]e van Adam Jaspersz van Schoonhoven, over Paus- huysinge, nalaten[de] Hillegond van der Stael....laat na?? René van Weeren
ziveren is uiteraard zilveren Oprichting compagnie? René van Weeren
Ik kon het niet laten; het Frans in de akte wijkt af van het hedendaagse Frans, maar hierbij de vertaling. Het lijkt er Oprichting compagnie? René van Weeren
Hieronder de tekst, die ongetwijfeld nog verder loopt op 1 of meerdere bladzijden. Ik heb enkele accenten toegevoegd om Oprichting compagnie? Andreas
Dank Andreas. Ik heb het nagekeken. Het stukje dat ik nodig heb is het eerste Franse deel, niet het Nederlandse deel Oprichting compagnie? Elsa
Het eerste deel is in het Frans, het tweede deel in het Nederlands. Wist je dat? Ze lijken mij ook niet gerelateerd qua Oprichting compagnie? Andreas
Op heden den achttienden February des jaars achttien honderd en twaalf, des avonds ten zes uure, hebben wij, mr. Dirk Vraag om transcriptie Notariële akte +/1816 Geert Ouweneel
René. Ook ditmaal van harte dank voor uw tussenkomst. Ben zeer blij met de hulpvaardigheid op dit forum hier. Amsterdam ook in 1710 Hans Van Landschoot
Tweede deel. Hartelijk dank Oprichting compagnie? Elsa
P.S. Het is het jaar 1812 Vraag om transcriptie Notariële akte +/1816 jairvandijk
deel 2: Vraag om transcriptie Notariële akte +/1816 jairvandijk
Bedankt! Die site had ik ook gevonden. Heeft u de tekst ontcijferd in het (half vergane) doopboek? Knap! Joost Bevestiging van tekst in doopboek? Joost van der Drift
Ego Andreas Schaep pastor in Cranenburgh baptizavi Mariam filiam Henrici van Densen et Martinae Jughters? coniugum in Bevestiging van tekst in doopboek? ChrisvD