Reactie Onderwerp Auteur Datum
1e capitael van obligatien etc. Een obligatie van hondert gulden ten laste van juffr. de weduwe van Scriebe, rentende Boedelinventaris Geert Ouweneel
Op den 12 November 1689 sijn alhier wet- telijck ondertrouwt Arien Teunissen jongman ende Hilletje Jans jongedochter Trouwboek ontcijferen Geert Ouweneel
Den 6 November 1688 sijn bij ons wette- lijck ondertrout Arien Teunissen, jongman, ende Trijntje Teunis, jongedochter Trouwboek ontcijferen Geert Ouweneel
En dezelfde vraag voor deze scan... Trouwboek ontcijferen Wouter
Hallo Otto, Bedankt voor alle moeite. We gaan er mee aan de slag Groet Henk. Aankoop de Hogenhoff Henk de Kleijn
Nee, het was de plek waar het kind overleden is en de ouders dus woonden: in de buurt van het Oostindisch huis, het kraamkindje René van Weeren
oost-indische huis Ik neem aan dat dit het atelier is. ? kraamkindje valentijn
Begraven het craemkintie van Antony Waterloo, schilder, bij 't Oostindischuys, in de clock, leyt in no. 17, en letter E kraamkindje René van Weeren
Godfried, hartelijk dank. Ik krijg op deze dag en via deze site meer hulp en informatie dan in jaren snuffelen in Geïnteresseerde medelatinist gezocht. Carl Verschuren
Otto, weer hartelijk bedankt. Jij bent een Fundgrube aan kennis over manuscripten. Is dit je werk aan de universiteit Geïnteresseerde medelatinist gezocht. Carel Verschuren
Dag Carl, er is een vrij betrouwbare lijst van heiligverklaringen uit de 13de eeuw op Wikipedia: https://en.wikipedia Geïnteresseerde medelatinist gezocht. Godfried Croenen
Beste Carl, het beroemde Dizionario di abbreviature latien ed italiane van Cappelli blijft zeer bruikbaar om afkortingen Geïnteresseerde medelatinist gezocht. Otto Vervaart
Beste Henk, na al mijn voorbereidende vragen hier dan mijn transcriptie, ook al blijcven er wat punten open: Cum nos Aankoop de Hogenhoff Otto Vervaart
Blz. 10. Alvast bedankt. Boedelinventaris Cora
Blz. 9 Boedelinventaris Cora
Graag ook jullie hulp bij blz. 8, 9 en 10. Het gaat mij met name om namen. De namen van de 4 kinderen weet ik. Roelof Boedelinventaris Cora
Graag nogmaals jullie hulp. Het gaat mij om de tekst over de obligatie van 100 gulden ten laste van juffr. de wed van Boedelinventaris Cora
Hallo Otto, bedankt voor je uiterst snelle reactie en voor de tips. De website manoscrittidatati kende ik niet. Ik Geïnteresseerde medelatinist gezocht. Carl Verschuren
Beste Carl, je hebt al een boel in kaart gebracht rond dit handschrift. Franciscus werd ion 1228 heiligverklaard, dat is Geïnteresseerde medelatinist gezocht. Otto Vervaart
Jolien, na nog eens kijken en vergelijken besef ik dat het bovengeschreven streepje staat voor -ar of -er. In de regel hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Otto Vervaart
Beste Jolien, sorry dat ik je gisteren niet meteen een oplossing voor het laatste fragment op f. 63v kon geven, het was hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Otto Vervaart
Zeer hartelijk bedankt, René! Schuld Elsa
Ik kom op het volgende: Willem Op den [open plek] het kint van Teunis Dircksz en Annichje Lauris, genaempt Willem, ge- Wat staat hier? Geert Ouweneel
Ik denk dat er staat (dit is de bovenste Arien op 3 van onderen): Arien, den 3 februarij, het kint van Teunis Driens en Wat staat daar? Louis van Veenendaal
Dat zou heel goed kunnen. Moet ik nog even kijken naar de andere tekst die u geplaatst heeft? Wat staat hier? Louis van Veenendaal