Reactie Onderwerp Auteur Datum
Ik denk dat er "rendanten" staat. Rendanten zijn mensen die verantwoordelijk zijn voor de rekeningen. Kendanten Geert Ouweneel
Beankt Rene, Hier en daar nog wat stomme (aandachts) foutjes. Guido Het meeste zal wel juist zijn maar nog veel twijfel details 1465 Antwerpen Guido Snoeys
Den 24 Feveruary 1688 Compareerden etc. Ernst Crijnen van Dijck, woonende in Goudriaen, in qualite als oom ende bloet- Notarisakte uit 1688 Geert Ouweneel
Prima gedaan Guido, een paar aanpassingen: 1. Adriaen Smit Janss huydevette[re] en[de] Laurette Snoeye e[iu]s uxor verc Het meeste zal wel juist zijn maar nog veel twijfel details 1465 Antwerpen René van Weeren
Bedankt! 1606 weeskamer Tholen H.P. Westdorp
vervolg Het meeste zal wel juist zijn maar nog veel twijfel details 1465 Antwerpen Guido Snoeys
Het weeskint van Crijnken Jans genaemt Corn[elis] Tonisz oudt ontrent ses jaeren daer vader van es Anthoni Franck 1606 weeskamer Tholen René van Weeren
René, Ik vond een link https://www.familysearch.org/records/images/image-details?page=1&place=… François Edouard De Vreught luk
René, Ik vond een link https://www.familysearch.org/records/images/image-details?page=1&place=… François Edouard De Vreught luk
wetboek van strafrecht 1886 art 448: Wat schrijft de officier van justie hier ChrisvD
Hallo Geert en Freek, allebei (nogmaals) heel erg bedankt! Hartelijke groet, Sanne 1627 vestbrief Sanne
Overwegende dat bovenomschreven feit dus door wettige bewijsmiddelen ten genoege regtens is bewezen, en moet worden Wat schrijft de officier van justie hier ChrisvD
Op verzoeck Hulshouts. Quam Anthony van Son als gemechtich ende in den naeme van Maeyken Marten Maes dochter, weduwe 1627 vestbrief Geert Ouweneel
Hier een verbeterde transcriptie: Op verzoeck Hulshouts. Quam Anthony van Son als gemechtich ende in den naeme van 1627 vestbrief Geert Ouweneel
Goedemorgen René, Wat geef je me weer veel interessante achtergrond, dank je wel! Ik vind het echt interessant hoe alles 1599 weeskamer Sanne
Dag Sanne, Nee, dat is niet het geval. Als een van de ouders overleed, diende de langstlevende ouder bij plannen tot 1599 weeskamer René van Weeren
Hallo René, Dank je wel voor jouw sympathieke toevoeging. Maar begrijp ik het goed, de vader doet zijn negen maanden 1599 weeskamer Sanne
Hallo Freek, Het is echt een kunst! Ik ga de oorspronkelijke tekst met jouw transcriptie vergelijken, wie weet gaat het 1627 vestbrief Sanne
en de andere zijde Wijlen Mr. Jan Eelkens in sijn leven Apothecaris alhier tot Breda was, Thuijs ende erve met sijn 1627 vestbrief Freek
Het is lastig te ontcijferen inderdaad. Is de bron niet online? Ik ben er na herlezing inmiddels van overtuigd dat het François Edouard De Vreught René van Weeren
Op Broeck Hulshouts, Quam Anthonij van Son als gemechtig Ende inde name van Maeyken Marten Maes doghter, weduwe Wijlen 1627 vestbrief Freek
Beste René Heel erg bedankt om mee te helpen dit mysterie op te lossen, maar ... Ik ben er nog niet helemaal uit... De François Edouard De Vreught Luk
Ik sluit me aan bij de transcriptie van Geert, met twee aanpassingen: het offis clavicula moet het ossis clavicula Oplossingen Paleopuzzel 113: Visitatie na aanval van een 'vreede' stier, 1656 René van Weeren
Dag Sanne, Ter verduidelijking: ook kinderen waarvan één ouder overleden was (zoals hier: de vader leeft nog) werden 1599 weeskamer René van Weeren
Hallo Geert, Wat een lap tekst weer, heel erg bedankt! Een tikje droevig verhaal wel, maar de voogden gaan misschien wel 1599 weeskamer Sanne