Reactie Onderwerp Auteur Datum
Mijn versie, al loopt er rechts wat weg in de bladvouw 1. Adriaen Smit huydevette[r] en[de] Laurette Snoy s e[ius] uxor Nog afkorting en laatste zin ... René van Weeren
Beste OD, zoeken op de website van de Groninger Archieven brengt me bij de archiefcollectie van Borg Nienoord (toegang Onbekend toponiem Otto Vervaart
Zou zeker wel kunnen, een van de schepenen (de tweede) zou Schermer[s] kunnen zijn. Iemand een idee wat er op l4 achter Nog afkorting en laatste zin ... Guido Snoeys
Boven deze akte staat ix dage in augusto, eronder actum ix august[o]. Guido, het lijken me de namen van de schepenen (er Nog afkorting en laatste zin ... Otto Vervaart
Ben.kun je een afbeelding plaatsen? Toevall René van Weeren
Bartelmeeus ende Franchois Gielis, gebruderen, gaven over, cedeerden ende transporteerden midts desen sine revocatione Mr. Claes Gillis Antwerps Schepenregister WG II 1556 ff. 260v-261r Geert Ouweneel
[actums in august] volgens mij Nog afkorting en laatste zin ... OD
p = pnt = present actum ix august werde ende schreven...dat zie ik niet echt duidelijk, maar mijn Antwerps is niet zo Nog afkorting en laatste zin ... freek
Beste Otto, dank voor je hulp. Opvallend toponiem, ik kan deze voorlopig nog niet verklaren, ook al weet ik waar het Onbekend toponiem OD
Ik lees vóór Beilen Datum, en het ontbrekende woord in r. 8 is requisita. Register Jacht- en visakte 1794 Otto Vervaart
Beste OD, vergelijken met andere woorden en letters is de beste weg, het duurde even voordat ik een f zag, in r. 6 in Onbekend toponiem Otto Vervaart
Katherijne Jacobsche Nelle, wettige huysvrou Cornelis Gheertsz cum tutore alieno, heur gegeven metten rechte bij Nog een korte akte over Claes Gielis GA II 1559 f. 58a Geert Ouweneel
Dank je wel, Paul, het laatste woord vóór de naam Cats eindigt op veertich. Cats was weliswaar actief in en vanuit Den Wat is de naam die bij deze handtekening hoort? Otto Vervaart
Fol. 2/2 Nog een Claes Gillis, maar nu uit 1631 schepenregister II ff. 225r en 225v Alexander Thijs
Fol. 2/2 Mr. Claes Gillis Antwerps Schepenregister WG II 1556 ff. 260v-261r Alexander Thijs
Geweldig Geert, hier kom ik al zo veel verder mee. Zoveel namen van de familie Gillis/Gielis en verband met mr Pieter Mr. Claes Gillis Antwerps Schepenregister WG II 1546 ff. 197-199 Alexander Thijs
Mr. Claes Gielis, griffier der stede van Berghen op den Zoom pro se exc vua, Marie Gielis, zijn sustere, met Joose van Mr. Claes Gillis Antwerps Schepenregister WG II 1546 ff. 197-199 Geert Ouweneel
Aha! Als het 1648 is, vervalt Dordrecht en komt Den Haag aan de beurt. Jacob Cats was van 1636-1651 raadpensionaris van Wat is de naam die bij deze handtekening hoort? Paul Snijders
Bij nader inziens staat hier waarschijnlijk welkens Wat voor sloot? OD
Beste Paul, mmm, ik had gisteren de vindplaats van het woord lijnwaad moeten noteren! Het staat op. fol. 3r onderaan transcriberen van deze zin uit de stadsrekening van mechelen Otto Vervaart
Jullie hebben gelijk, nogmaals gekeken nu kom ik ook op een 4 Wat is de naam die bij deze handtekening hoort? OD
Als hier sprake zou zijn van Jacob Cats, dan spelen diens levensjaren (1577-1660) een rol. Het cijfer boven de 2 is Wat is de naam die bij deze handtekening hoort? Otto Vervaart
sorry, was de notitie kwijt uit 2021, is opgelost. Document 1612 Jo Strijbosch
Fol. 5/5 Mr. Claes Gillis Antwerps Schepenregister WG II 1546 ff. 197-199 Alexander Thijs
Fol. 4/5 Mr. Claes Gillis Antwerps Schepenregister WG II 1546 ff. 197-199 Alexander Thijs