Reactie Onderwerp Auteur Aflopend sorteren Datum
Beste Pauwel, Dank ! Ik had er eerlijk gezegd over heen gelezen, maar heb het net in mijn opgeslagen versie aangepast 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 06-02-2024
Beste Regina, Ik weet niet uit hoeveel pagina's dit pdf bestand bestaat en het volgende daarom uitvoerbaar is. Als u een Interpretatie juridisch verzoek Belem 08-02-2024
Wie kan helpen bij het (zo letterlijk mogelijk) vertalen naar het Nederlands van dit één na laatste gedeelte van de 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 09-02-2024
Graag hulp bij het één na laatste loodje van de 2 akten: de (zo letterlijk mogelijke) vertaling naar het Nederlands van 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 17-02-2024
Beste René, Hartelijk dank voor uw hulp en de vertaling van het grootste deel. Wellicht dat de aantekening later nog een 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 17-02-2024
Tenslotte hulp gezocht bij de vertaling Latijn -> (zo letterlijk mogelijk) Nederlands van het allerlaatste loodje: de 2e 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 17-02-2024
Wie kan helpen dit onderwerp af te ronden met een vertaling van het Latijn in (zo letterlijk mogelijk) Nederlands van 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 22-02-2024
Beste René, Hartelijk dank ! Dit maakt het voor mij al veel duidelijker. Ben benieuwd of de latinisten zich ook in de 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 24-02-2024
Beste Otto, Dank voor de aanvulling en verdere duiding. Als ik deze invoeg kom ik tot het volgende: Theodericus en 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 24-02-2024
Beste Pauwel, U heeft gelijk, ik heb eerder vandaag enkele inconsistenties met de namen over het hoofd gezien. Met uw 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 24-02-2024
PS - Correctie: "... en ziijn goederen volledig en absoluut waren bevrijd van het pand,.." -> moet dan natuurlijk zijn: 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 24-02-2024
@ Jo Franssen: u kunt denk ik het beste even een apart, losstaand bericht voor aanmaken. Deze 'draad' hier gaat over een Vraag omtrent (onder)trouw. Belem 25-02-2024
Beste allen, is er iemand die nog belangrijke correcties/aanvullingen heeft op de laatste vertaling (incl. de PS) ? Zo 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 27-02-2024
Beste Regina, Een Google zoektocht op 'merinoise' levert een plaats in Frankrijk op (Meunet-sur-Vatan) waarvan de Erfenis van Magdalena Belem 03-03-2024
Beste Pauwel, hartelijk dank alle hulp en deze punten op de 'i'. Otto en René eveneens veel dank voor alle bijdragen 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 04-03-2024
Beste Forum deelnemers, Deze post betreft een nieuwe/andere akte - dan die over '2 samenhangende (?) akten' - waarbij uw Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem 05-03-2024
Beste Otto, Hartelijk dank voor deze start ! U schrijft 'De tweede optekening'. Het lijkt er op dat hier in wordt Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem 06-03-2024
Beste Otto, Eveneens dank hiervoor ! Ben benieuwd naar verdere details. Keetbackers, zou dat Keelbreker kunnen zijn ? Er Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem 08-03-2024
Beste Otto, Keetbackers zegt mij niet direct iets. Keelbreker ben ik inderdaad wel tegengekomen in het Fichier Smulders Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem 08-03-2024
Even een tussenstand van de transcriptie van Otto: Bovenste optekening: Rutgerus Jacobs s [scilicet?!] fiilus quondam Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem 09-03-2024
Dank voor deze informatie over de jaarlijkse schepenen. Dit wist ik nog niet ! Zelf transcriberen is overigens wel nog Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem 09-03-2024
Beste Forum deelnemers, Wie kan verder helpen bij de transcriptie en Nederlandse vertaling (indien mogelijk letterlijk) Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem 14-03-2024
Beste Forum deelnemers, Wie kan mij verder helpen na de eerste transcriptie hulp van Otto ? Alvast veel dank & Transcriptie & vertaalhulp verzocht voor akte familie Vander Aa 1474-1475 Belem 25-03-2024
Swicht ? Swidic ? Vriendelijke groeten, Belem Schilder Belem 28-03-2024
Beste Isa, Beide scans of foto's zijn nogal onscherp en daarom moeilijk leesbaar. Heeft u scherpe exemplaren Duitse registratiekaart Belem 28-03-2024