Reactie Onderwerp Aflopend sorteren Auteur Datum
Adriaan Legiersen overleed rond 1663. Maar als zijn kinderen deelden in zijn goederen, zouden die dan niet beschreven Wie leest er oud Zeeuws? Peter 16-02-2020
Dank je wel Andreas. Dat is een goed begin. Ook naar het vervolg ben ik nog op zoek Wie leest er oud Zeeuws? Peter 02-02-2020
Hier een complete transcriptie: Ten zelven dage ende presentie als vooren. Compareerde Legier Adriaenssen, woonende in Wie leest er oud Zeeuws? Geert Ouweneel 03-02-2020
Hier alvast enkele zinnen als vervolg: des nomber van vijfs hondert vijfticg roeden duijnlants volgens den overlooper in Wie leest er oud Zeeuws? Andreas 02-02-2020
Hier het hele verhaal: Molenbays ambacht Jan Domissen, de Dommis de Feysen 1 mergen 60 roeden Idem, de eodem, west 1 Wie leest er oud Zeeuws? Geert Ouweneel 15-02-2020
Dit staat er: Compareerde Cent Adriaen Cents, woonende in Soutelande, ende bekende mitsdesen wel ende deuchdelicken Wie leest er oud Zeeuws? Geert Ouweneel 08-02-2020
Dank voor jullie reacties. Maar wat lees ik nu? Als er staat: Maerten Adriaensen, de Adriaen Legiers, staat er dan Wie leest er oud Zeeuws? Peter 16-02-2020
Hierbij de laatste regels en het eerstvolgende deel. Ik lees het vervolg metten laetsten, vervangt vervallende vijffde Wie leest er oud Zeeuws? Peter 07-02-2020
Dank je wel Geert. Ik heb de rest en het vervolg nu ook beter in beeld. Als ik het goed lees, krijgt in dit deel de Wie leest er oud Zeeuws? Peter 03-02-2020
Bijgaand een deel uit de oevrloper van 1674, en wel folio 249. we vinden hier de personen terug uit het voorgaande Wie leest er oud Zeeuws? Peter 14-02-2020

Een kleine poging: het gaat over een rente, te betalen door ene Daneal (Daniël) in munt van Nijvel; de uitvaardigers van

Wie o wie..... Michel Oosterbosch 17-01-2017

Er ontbreekt, denk ik, een stuk van de linkerkant. Best een pittige opgave! Een eerste poging: ... maistres et ... du

Wie o wie..... Bart Jans 28-10-2016

Wow, knap Bart Jans

Wie o wie..... Keren Frank 10-11-2016
Schitterend, dat is het. Dank voor de hulp. Groet wie ondertekende? Chris Dutilh 11-05-2023
Is er meer tekst op deze afbeelding en wat voor bron is het? Dat helpt qua vergelijking en context. wie ondertekende? René van Weeren 08-12-2022
Hr. en Mevr. Mr. Jacq. Dutilh-Mees (ik las Mus maar Mees kan ook). Met vr. gr. wie ondertekende? P. van Liempt 11-05-2023
Het gaat om een gastenboek ter gelegenheid van een huwelijk. De persoon die hier ondertekent is een neef van de wie ondertekende? Chris Dutilh 08-12-2022

Hallo Marie - Louise, Mogelijk had je deze website al gevonden : http://www.findartinfo.com/english/0/0/artist

Wie schilderde dit schilderij? Frank Klerkx 01-03-2017

@Frank: Mijn tante kennende, heeft ze na het horen van de naam van de schilder heel het internet afgestruind op zoek

Wie schilderde dit schilderij? 02-03-2017
Heeft er iemand een gedacht wat dit kan zijn .het lag goed weg gestopt maar daardoor is het wat beschadigd op de achter Wie schilderde dit schilderij? ingrid 11-11-2019

Hoi Frank, Sorry voor mijn late reactie! Deze websites had ik nog niet gevonden, dus hartelijk dank daarvoor. Weer wat

Wie schilderde dit schilderij? MLE Mahieu 09-03-2017

Voor de liefhebbers: het hele schilderij ziet er als bijgaand uit. Ik sluit niet uit dat het om een lokale schilder gaat

Wie schilderde dit schilderij? 31-01-2017

@Christian: Het is natuurlijk ook superleuk om na al die jaren er eindelijk eens achter te komen wie toch wel die

Wie schilderde dit schilderij? MLE Mahieu 09-03-2017

Dit is een schilderij van Edmond Sijben. Die heeft eigenlijk een hele dure naam: Henri Joseph Françoise Edmond von

Wie schilderde dit schilderij? 01-02-2017

Ohhh...wat leuk! Dank jullie wel voor het helpen ontcijferen van de letters. Ikzelf was niet verder gekomen dan Sijting

Wie schilderde dit schilderij? Marie-Louise Mahieu 04-02-2017