Reactie Onderwerp Aflopend sorteren Auteur Datum
15 februarii matri[monio] iuncti sunt Wilhel- mus Joannis Wilhelmi et Joanna Joannis coram testib[us] m[a]g[ist]re Hulp bij ontcijferen naam van de bruid René van Weeren 10-03-2021
Het is een ondertrouwinschrijving: 18 januarii 1615 sponsalia contraxe- runt in ecclesia Dungensi coram Adriano Petri et Hulp bij ontcijferen naam van de bruid René van Weeren 19-03-2021
Hier staat de plaatsnaam: Waspik, in Noord Brabant. Hulp bij ontcijferen woord Geert Ouweneel 14-11-2022
Ah, dat dacht ik al maar meende mij te vergissen Hulp bij ontcijferen woord Dirk 14-11-2022
beste bedankt voor de hulp, rondom de zin staat eigenlijk niet veel meer. het zijn lijfrentes dus elke regel is een hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Jolien Van der… 06-11-2023
Beste Jolien, excuses dat ik jouw naam verhaspelde, het contrast tussen de lichtgrijze achtergrond en de kleur grijs van hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Otto Vervaart 06-11-2023
bedankt, ik heb nog een aantal woorden, zou je die ook eens willen bekijken hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Jolien Van der… 06-11-2023
Mijn kleine bijdrage: De (courante) voornamen worden sterk ingekort: Bijvoorbeeld : H. staat voor Hen(d)ri(c)k, P. is hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Michel O. 09-11-2023
Ik ben er niet geheel zeker van, dus oplossingen van anderen welkom It[em] M[er]g[er]e Jans wijf Van de[n] G[er]te[n]/Q hulp bij paleografie voor bachelorscriptie René van Weeren 06-11-2023
alle stadsrekeningen van Mechelen zijn digitaal beschikbaar. Bovenstaande tekstfragmenten komen uit de stadsrekening van hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Jolien Van der… 06-11-2023
zoals deze zin hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Jolien Van der… 06-11-2023
Beste Jellen, voor het ontcijferen van de voornamen is het wellicht handig om op de site van het Felixarchief of het hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Otto Vervaart 06-11-2023
Dank je wel, Michel, dit is precies mijn ervaring, kijken, nog eens kijken en vergelijken. Soms staat een naam als hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Otto Vervaart 09-11-2023
bedankt voor uw hulp hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Jolien Van der… 06-11-2023
It[em] Jan Will[ems]sone Van Scelle en[de] Jan Bedeke[n]ssone Va[n} Scelle 1 in octob[er] hulp bij paleografie voor bachelorscriptie René van Weeren 06-11-2023
zou u deze ook eens willen bekijken hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Jolien Van der… 06-11-2023
vooral het middelste woord hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Jolien Van der… 06-11-2023
Beste Otto. Ik heb al deze informatie al zelf gevonden. Het punt is dat er een aantal woorden zijn die ik niet kan lezen hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Jolien Van der… 06-11-2023
dit is denk ik een naam hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Jolien Van der… 06-11-2023
Beste Jolien, sorry dat ik je gisteren niet meteen een oplossing voor het laatste fragment op f. 63v kon geven, het was hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Otto Vervaart 07-11-2023
die namen zijn niet simpel. vooral het eerste woord kan ik niet lezen hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Jolien Van der… 06-11-2023
Beste Otto De focus van mijn onderzoek ligt niet op de personen zelf, maar eerder op hun geslacht, daarom is het soms hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Jolien Van der… 06-11-2023
Jolien, na nog eens kijken en vergelijken besef ik dat het bovengeschreven streepje staat voor -ar of -er. In de regel hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Otto Vervaart 07-11-2023
Dank je wel, Jolien! Toevallig was mij op het Nederlandse archievenportaal Archieven, https://www.archieven.nl, onlangs hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Otto Vervaatr 06-11-2023
K. Van Welle 1 in octob[er] It[em Jan Raes ut s[upr]a hulp bij paleografie voor bachelorscriptie René van Weeren 06-11-2023