Reactie Onderwerp Aflopend sorteren Auteur Datum
20 junii {links het bruidspaar} Jo[ann]es Jans cum Margrietha Thielen {rechts de getuigen} testes Johannes Van [den] De juiste vertaling van de Latijnse tekst met uitleg? René van Weeren 28-03-2024
Op de rechter pagina staat niks met betrekking tot dit paar. Volgens de index is dit het huwelijk van Johannes Daus De juiste vertaling van de Latijnse tekst met uitleg? Andreas 30-03-2024
Aangezien het een kennelijke dispensatie betreft, biedt deze publicatie misschien wat: https://familiekunde-vlaanderen De juiste vertaling van de Latijnse tekst met uitleg? René van Weeren 02-04-2024
Beste heer van Weeren, bedankt om de Latijnse tekst in de mate van het mogelijke te vertalen. Mij lijk het echter eerder De juiste vertaling van de Latijnse tekst met uitleg? Luc Dausy 01-04-2024
Beste Renee van Weeren, bedankt voor de nuttige en deskundige informatie maar i.v.m. de Latijnse tekst moet je op de De juiste vertaling van de Latijnse tekst met uitleg? Luc Dausy 29-03-2024
Bij nader bestuderen van de rechterpagina blijken deze te verwijzen naar de huwelijkssluitingen van de De juiste vertaling van de Latijnse tekst met uitleg? René van Weeren 30-03-2024
Ik lees het ietsje anders: Audivi eos solemniter [con]traxisse coram R[everendissi]mo Antwerpie[n]si p[ro]p[ter] impe- De juiste vertaling van de Latijnse tekst met uitleg? ChrisvD 01-04-2024
Ik denk dat er zo iets staat: 1. Symoen Snoye debet Janne Volkeric smit XXIX scellingen grooten brabants prout De kortste akten zijn soms moeilijker , datum ? Michel G. 10-08-2022
Natuurlijk nu zie ik het ook. De datum had ik ondertussen uitgevolgeld. Obrigado senhor. De kortste akten zijn soms moeilijker , datum ? Guido Snoeys 10-08-2022
Beste Rene, veel dank! De laatste paar ontbrekende woorden.... 1678 Jan 22-01-2022
aanvullingen en wijzigingen in geel aangegeven haer doghter en beheuwdzoon* komende woonen daer sij comp[aran]te met De laatste paar ontbrekende woorden.... 1678 René van Weeren 22-01-2022
In den name der Heyliger Drievuldigheit amen. In den jare van der geboorte ons Heren 1634, den tweden dag July, omtrent De laatste restjes van een testament uit 1634 Geert Ouweneel 07-08-2020
Fantastisch, Geert, hartelijk dank! Die laatste restjes maken het verhaal net weer iets begrijpelijker. De laatste restjes van een testament uit 1634 Jan T. 07-08-2020
Den landtspander maech sijn huis- plaetse ende hoffiens onder de huyre vant corpus gecompreheert Dus hyer memorie Jan De landspander en de Steenmetselaar in 1664 Geert Ouweneel 22-02-2020
Hartelijk dank, wederom. Ik denk dat er lange tijd helemaal geen huur hoefde te worden betaald, omdat ambtenaren in De landspander en de Steenmetselaar in 1664 Broer Roorda 22-02-2020
Beste Jac., hoe bedoel je je vraag precies? Wil je oude spellingsvarianten van de namen van de maanden? Of bedoel je de maanden van het jaar 04-08-2018
Oudere benamingen van maanden volgens http://www.voorouders.net/help/de-namen-van-de-maanden/ Januari - Louwmaand de maanden van het jaar Paul 06-08-2018
afk. van schuur? De middelste woord ontcijferen Wim 18-11-2021
Hallo Wim , Dat zou best kunnen, leest u bij de middelste woord 'Schr'. Het gaat om een omschrijving van een perceel van De middelste woord ontcijferen Nanne Talsma 18-11-2021
Beste Andreas, Hartelijk dank voor de transcriptie. de molenaar levert..... maar wat allemaal Stan de Jongh 19-05-2021
noch voor 3 stuij(vers) en 8 pen(nin)ge eijeren noch voor 3 stuij(vers) seemele noch een vette terwe mel 1 st(uijver) en de molenaar levert..... maar wat allemaal Andreas 18-05-2021
Beste Henk, de afbeelding ontbreekt. Maar op basis van de scan bij erfgoed Leiden: in het huis Numero Een hondert en De naam van het huis waar Wijnanda Deen in 1814 te Hillegom woont Rene van Weeren 09-04-2020
Aanvulling op vorig bericht. Hierbij de geboorteacte De naam van het huis waar Wijnanda Deen in 1814 te Hillegom woont Henk Vledder 09-04-2020
Dank je wel! De naam van het huis waar Wijnanda Deen in 1814 te Hillegom woont Henk Vledder 09-04-2020
Dank Geert en René voor jullie aanvullingen; leuk detail over die aardappelen op het veld! De tekst is mij nu helder De nalatenschap van Antonie Joris 31-03-2022