Reactie Onderwerp Aflopend sorteren Auteur Datum
Dear James, the Duitse Huis is the term used for the Teutonic Order In Utrecht, its central spot in the Northern Low Daem Van Scadewijk and family Otto Vervaart 24-04-2020
Ok. Thanks Otto. I really appreciate your time looking at this. Very interesting seeing names and transactions from the Daem Van Scadewijk and family James S. 25-04-2020
Keynaert: naam van een inham van de polder in Zandvoorde (dat later dichtslibde..) zoals er ook was: Gauwelooze, Maegere daer het molenhuys plagt te staen ... Johan 13-03-2020
Beste Brend, Misschien kan je aangeven met welke woorden je moeite hebt? Als je ze in de tekst met een kleurtje kunt daer het molenhuys plagt te staen ... 11-03-2020
Hoe het ook zij: de steller van dit tekstje heeft er wel een janboel van weten te maken. Zo lijkt het dat hij 'daert' daer het molenhuys plagt te staen ... 12-03-2020
Bedankt voor je reactie Joyce, Ik heb een voorzichtige poging gedaan van het eerste stukje: hoirs Steelant lib anth daer het molenhuys plagt te staen ... Brend 11-03-2020
<In de marge> daer het molenhuys/ plagt te staen Noot: Anthonis Wilzoets (16)39 nu Guille Grijspere (16)51 hoirs daer het molenhuys plagt te staen ... Johan 11-03-2020
Het tweede stukje: de selve nu van Damme by coope commende van Blasius Pauwels cum (?) suis te westh daeran cum suuth daer het molenhuys plagt te staen ... Brend 11-03-2020
Op de Rijksarchiefschool gebruikten we tijdens de lessen chronologie het Taschenbuch der Zeitrechnung van Grotefend Dag/datum aanduiding in oude geschriften 24-09-2018
Allen, deze eenvoudige genealogisch vorser is er uit. DANK DANK allen. Het Taschenbuch was een verheldering en de Dag/datum aanduiding in oude geschriften Piet Brok 25-09-2018
Wanneer valt Dominica Laetere: https://books.google.nl/books?id=G385AAAAMAAJ&pg=PA456&lpg=PA456&dq=wel… Dag/datum aanduiding in oude geschriften Herman Geurts 24-09-2018
Succes met de teksten en fijn dat je iets hebt aan de tips van iedereen! Dag/datum aanduiding in oude geschriften 25-09-2018
Heel erg bedankt; ik ga er mee aan de slag ;) Dag/datum aanduiding in oude geschriften Piet Brok 25-09-2018
en verder kun je ook data vinden m.b.v. kalcalc (zie https://www.grijsbaard.nl/Kalcalc/kalcalc_intro.html) en daar kun Dag/datum aanduiding in oude geschriften Archimboldo 24-09-2018
Ik heb het programmaatje geprobeert maar ben daar nog zeeeer onbedreven in. In het boek van dominee Putman Goor 1665 Dag/datum aanduiding in oude geschriften Piet Brok 25-09-2018
Dank Archimboldo. Dit programmaatje kende ik nog niet. Heb het uitgeprobeerd. Super! Dag/datum aanduiding in oude geschriften Herman Geurts 24-09-2018
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat Kalcalc alles kan. Er zit een helpfunctie in (F1 tabblad invoer). Dom XVI Trin Dag/datum aanduiding in oude geschriften Archimboldo 25-09-2018
Heel erg bedankt; met zulke hulp kom ik er wel. Juist die rare afkortingen moet ik leren kennen. Het duitse tasschenbuch Dag/datum aanduiding in oude geschriften Piet Brok 25-09-2018
Haar geschrift is, zoals je zelf zegt, heel regelmatig. Bovendien zijn de letters grotendeels individueel (=apart) Dagboek van oma Andreas 23-10-2022
Dank Andreas, ik ga je tips uitvoeren! Mocht ik ergens toch niet uitkomen, dan weet ik jullie zeker te vinden. Groetjes Dagboek van oma Myriam Schrover 25-10-2022
Item een stuck gelegen binnen Dackenam aen de herlantstrate, groot een half ghemet, genaemt het beexken, gelanden oost Daknam Geert Ouweneel 08-03-2023
Alvast bedankt, Wat betekent 's heeren rente? Daknam Stephan 08-03-2023
Een soort belasting geheven door de heer van dat dorp of gebied. Daknam Geert Ouweneel 08-03-2023
Bedankt Daknam Stephan 10-03-2023
1. Gheert Faes van Woude vercocht Bouden Snoeye alsulken XX scellingen grooten erflic 2. als hij heffende was op Willem Dan toch iets gemakkelijker ?? 1427 Antwerpen Michel G. 27-11-2022