Reactie Onderwerp Auteur Datum
page two of the NA Delft NA 15021618 trans Luke J
Nog niet alles, maar een poging Geven reverentel[ijck] te kenne[n] de schout ende ambachtsbew[aerder]rs van Der Aer, dat krullen en afkortingen ?? René van Weeren
Merci bien!!! Wie kent deze plaatsnaam? René van Weeren
Wat geweldig fijn dat je me deze tekst getypt hebt toegestuurd. Het lezen van de handschriften blijft toch moeilijk Voogdijrekening 1657 Els Appels
Family Search - Catalog - Hozemont - Church records - index dopen op scan 63. ca. 15x Gustin. https://www.familysearch Wie kent deze plaatsnaam? Wim
Dank Wim, Heb jij daar ook een bronvermelding van? Wie kent deze plaatsnaam? René van Weeren
Hallo Arie, U zou eens contact op kunnen nemen met het RKD (Nederlands instituut voor kunstgeschiedenis) Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft
Inderdaad Hozemont. Hij krijgt daar 1775 met zijn 1e vrouw Maria Jos. Bonij een zoon Jean Joseph. Ws. is hij aldaar 1740 Wie kent deze plaatsnaam? Wim
Dank vast voor deze suggesties. De familie was oorspronkelijk afkomstig uit de Champagnestreek, dus via Luik naar Wie kent deze plaatsnaam? René van Weeren
Aha, gelukkig is er inmiddels een echte oplossing! Wie kent deze plaatsnaam? Otto Vervaart
Beste René, ik lees in de tweede regel van Hesenen bij Mastricht. Zou wellicht Eijsden bedoeld zijn?! Ik vond zo gauw Wie kent deze plaatsnaam? Otto Vervaart
Zelfde idee als Joop Kuijntjes : Hozemont, provincie Luik. Joseph is op 13 sept 1822 (aangifte 16 sept) in Amsterdam Wie kent deze plaatsnaam? JW Kooistra
Iets ten westen van Luik ligt Hozemont, zou dat de plaats kunnen zijn? Wie kent deze plaatsnaam? Joop Kuijntjes
Dank voor je aanvulling René. Het wordt zo helemaal duidelijk! Groet, Regina. De getuigen van de doop van Margaretha Gerardi Regina
Het is lastig om te zien of de laatste letter van de eerste naam van de 1e peetouder een x of een 9 (verkorting voor -us De getuigen van de doop van Margaretha Gerardi René van Weeren
Dankjewel Geert. Die uxore zie ik nu ook. Kan prima kloppen! De getuigen van de doop van Margaretha Gerardi Regina
Ik doe een gok: Henricx Elissen et Maria uxore Joris Luten de Nulant. uxoris: vrouw van De getuigen van de doop van Margaretha Gerardi Geert Ouweneel
Ik heb een schilderij gesigneerd H.Kempe. Ik vermoed dat het Hortense Kempe is 1886-1974. Waar kan ik een overzicht van Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft Arie
Dag Wim en Geert, Dank voor jullie hulp! Groeten, Anneloes 17 juli 1714 – 1 Anneloes Maas …
Compareerde voor mijn notaris publicq ende voor den ondergenoemden getuygen Dick Wyttesz, woonende tot Delffgouw Delft NA 24/03/1618 transcription Geert Ouweneel
in haar leven egtenluijden; wettelijk opdragt voor de heeren schepenen deser stede te doen aen Gillis Maas als koper van 17 juli 1714 – 1 Geert Ouweneel
Dank je wel, Andreas! Het is eigenlijk nog raarder want in de staten van goed vind ik de datum 16/9/1651 voor de akte Overlijdensakte Catharina De Beelde (Belie) 21/12/1651 St-Niklaas Veerle Heyman
Hartelijk dank! Plecht 1560 Adriaan van He…
1 woord onzeker... M[eeste]r[s] Floris Reyerssz, chyrurgijn en[de] Willem Janss[en] Reael, als mombers en[de] voochden Plecht 1560 René van Weeren
Ondertekening door beide partijen zou je eigenlijk verwachten. Schijnt destijds echter normaal te zijn geweest dat de 17 juli 1714 – 3 Wim