Reactie Onderwerp Auteur Datum
Gzoon is het patroniem en verwijst naar de naam van de vader van de betrokkene: dat kan dus Gerritzoon zijn, maar ook Wat is de betekenis van de vermelding Gzoon achter de naam René van Weeren
Het is de eerste akte op de rechterbladzijde. Helaas geeft het weinig informatie over je voorvader, aangezien hij hier s.v.p. hulp bij moeilijk stuk akte René van Weeren
Even afgemaakt. Een enkel woord kon ik niet thuisbrengen. 1. Op huyden den 16en augustii 1670 compareerde voor mij not Leiden Dordrecht 1670 Pauwel
Beste René, Ontzettend bedankt voor je reactie en de tips om meer over de kruitmolen te lezen. Ik ben info aan het Naam van molen? Gresnigt
Dag André, Deze kruitmolen heeft geen eigen naam gekregen, maar stond uiteindelijk bekend als Buskruitmolen nr. 8. De Naam van molen? René van Weeren
van t'lant den rootverde in pacht gebruyckt bij desen sterffhuyse anno 1694. 6.0.0 Hingene 1694 15-15 Geert Ouweneel
ende heeren van Hingene Adriaen van Ingelgem, Aernoutsz, welcken voorn. comparant heeft gedaen behoorlijcken eedt als Hingene 1694 14-15 Geert Ouweneel
over arebeytsloon van timmeren aen de hoffstede, de somme van 6.0.0 Item aen Guille Seldeslach over leveringhe van Hingene 1694 13-15 Geert Ouweneel
over een jaer lantpacht van twee gemeten lants op dijcker- velt commende te vallen Kersmisse 1694 18.0.0 Item aen Daniel Hingene 1694 12-15 Geert Ouweneel
Item aen Pieter Buys heylige geest- meester over den coren cheyns anno 1694 vijf vaten min twee potten coren Item aen Hingene 1694 11-15 Geert Ouweneel
Item aen Jan van der Brande over een jaer lantpacht verschenen Kersmisse 1693 Item over het jaer commende te verschijnen Hingene 1694 10-15 Geert Ouweneel
ende Janneken de Keersmaeker over twee jaeren lant- pacht verschenen Kers- misse 1693 ende 1694, de somme van 118.0.0 Hingene 1694 9-15 Geert Ouweneel
Item is ten sterfhuys schuldich aen heer Egidius van der Schelstraeten over een jaer lantpacht van vijf dach- wanden Hingene 1694 8-15 Geert Ouweneel
Item aen Joos Maes de somme van twee hondert guldens capitael als reste van de coop- somme van de hoffstede hier- vooren Hingene 1694 7-15 Geert Ouweneel
stuyvers eenen halven 94.3½.0 Item betaelt uyt deselve penninghen aen Clara de Sathouwers over bode huren 2.0.0 Item Hingene 1694 6-15 Geert Ouweneel
Passive schulden ten voorschreven sterffhuyse bevonden Eerste betaelt uyt de penninghen van de wettelijcke vendue aen Hingene 1694 5-15 Geert Ouweneel
wettelijck ende publiquelijck gehouden op den 31 Au- gusty ende 23e September 1694, uytbrenghende boven de wettelijcke Hingene 1694 4-15 Geert Ouweneel
oost denselven, suyden den heere graeve van Eersel ende west den broeckewech, wesende vrije ende onbelast. Ander Hingene 1694 3-15 Geert Ouweneel
dachwant, landende noorden Gillis Brusselmans, oost ende suyden de straete ende west hunselven. Item noch eene Hingene 1694 2-15 Geert Ouweneel
Geregistreerd folio 16 Staet van goederen comende ende baeten die maeckt ende over- geeft Adriaen van Ingelgem Hingene 1694 1-15 Geert Ouweneel
Beste H., het lukt mij niet om op korte termijn te transcriberen, maar wel een suggestie om de vervolgbladen voortaan Hingene 1694 1-15 René van Weeren
Ja klopt. Het was eerder dat kleine haaltje links beneden waardoor we twijfelden. Wat deed Melchior? nanny schmit
Ik denk dat dat klopt Gevraagd: transcriptie Nederlands woord 1886 René van Weeren
De gelijkenis wordt inderdaad nogal verstoord door de tussengeschreven regel, maar de ophaal van de k loopt nog door Wat deed Melchior? René van Weeren
Ja dat zou kunnen. Wij vonden de eerste letter nogal verschillen van de k van kercke, vandaar onze vraag. Wat deed Melchior? nanny schmit