Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dag René, wederom hartelijk bedankt. welke datum staat er? Jan van den Bergh
Je zat behoorlijk goed: bedoeld is alte[r]a Egydii = de dag na de feestdag van Sint Egidius de Eremiet, ook bekend welke datum staat er? René van Weeren
Dag René, hier de goede. welke datum staat er? Jan van den Bergh
Jan, Volgens mij is dit de afbeelding die bij je vorige vraag hoorde. welke datum staat er? René van Weeren
Otto en René, Dank voor jullie hulp datum Jan van den Bergh
Ha Otto, Complimenten voor deze oplossing! datum René van Weeren
Na het jaartal (M CCCC LXXXo) staat er altera die Sacramenti, de tweede dag na Sacramentsdag, 3 juni 1480. Na het datum Otto Vervaart
Dag René zie nieuwe foto datum Jan van den Bergh
Jan, kun je iets meer van de tekst laten zien, zodat we de schrijfwijze van letters in deze bron kunnen vergelijken. Het datum René van Weeren
1. Andries Scoemakers alias Behagelaerts bekende ex una ende Magriete vanden 2. Male wedewe wilen Bouwen Snoeys cum Weer niet gemakkelijk 1442 Antwerpen Michel G.
Ave Jesus Maria Joanna Aflaeten der teckenen der Ave Maria van de salich Jenne de la Croix, alsoo van de original als Oplossing paleopuzzel nr. 109: Bidden voor zielenheil Geert Ouweneel
Staat er volgens mij ook datum Geert Ouweneel
Jan, Ik heb pagina 1 bekeken, en heb wat kleine dingetjes bijgesteld. Groet, Pauwel Scheybrieff van den buel van Claes Controle scheibrief Pauwel
Dag René, Hartelijk bedankt. Mvg Jan welke dag? Jan van den Bergh
Dear Frank, a note in the inventory for these registers explains for inv.no. 34.4, this register contains at fol. 30 a DTB Dopen 1719 Riethoven, NB Otto Vervaart
Bedankt! Verwerije is inderdaad het meest plausibel. Puntvraag Chris Claus
coniug[atus], gehuwd vidua, weduwe DTB begraven Boxtel 1700-1703 Pauwel
Ik lees (ook) verwerije. https://gtb.ivdnt.org/iWDB/search?actie=article&wdb=WNT&id=M079051&cita… Puntvraag Pauwel
Maurice, Graag gedaan! Ik kende het woord vatzaad niet. Ik zou dan sex vasatas terre noteren, zes vatzaden land. ( terre Akte Bosch protocol uit 1542 Pauwel
verwerne, als sluit ik niet uit dat het ook verwerye kan zijn (de voorlaatste letter zou dan een samenvoeging van twee i Puntvraag René van Weeren
op Su[n]te M[er]tens avont inden wynt[er] = 10 of 11 november, dit hangt af van de regio. welke dag? René van Weeren
Overigens, bij de terre arabilis sex vasat[...] gaat het bij het laatste woord om 'vasate' (vatzaden). Lokaal ook wel Akte Bosch protocol uit 1542 Maurice Roefs
Dank voor de reacties. Hier kan ik verder mee! Akte Bosch protocol uit 1542 Maurice Roefs
Willelmus Bottermans filius quondam Johannis Bottermans tamquam maritus et tutor legitimus ut dicebat Willeme sue uxoris Akte Bosch protocol uit 1542 Pauwel
Dank Andreas. De bovenste naam is Adriaan vander Does Het Duitse deel van de transcriptie ben ik zeer mee geholpen; de moeilijk leesbare passage in een 18de-eeuws gastenboek Paul Abels