Reactie Onderwerp Auteur Datum
Het weeskint van Aechtken Jans met naeme Reynken Anthonis, daer vader van es Anthoni Franck Crijnsz, oudt ontrent 9 1599 weeskamer Geert Ouweneel
en pagina 2.. 1599 weeskamer Sanne Glaubitz
Dank je wel, Michel, dit is precies mijn ervaring, kijken, nog eens kijken en vergelijken. Soms staat een naam als hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Otto Vervaart
Mijn kleine bijdrage: De (courante) voornamen worden sterk ingekort: Bijvoorbeeld : H. staat voor Hen(d)ri(c)k, P. is hulp bij paleografie voor bachelorscriptie Michel O.
Hartelijk dank Michel voor deze nieuwe inzichten en nu ook transcriptie van het Latijn. Dat waardeer ik zeer! Inderdaad Schilder Jacques (Jacob) Jordaens Alexander Thijs
Om een en ander te visualiseren hier een prent uit 1663 met het Oost-Indisch Huis uit de collectie van het Rijksmuseum kraamkindje Otto Vervaart
Ik vermoed dat ik er al uit ben, ik vond de index van het huwelijk van François Edouard. Daarin staat als diens moeder François Edouard De Vreught René van Weeren
Het is een volmacht "ad lites", dus om de comparanten te vertegenwoordigen in rechte. Barbara van Wolschaten was de Schilder Jacques (Jacob) Jordaens Michel O.
Beste Valentijn, Houd er rekening mee dat de datum van 1649 de tot dan toe vroegste gevonden vermelding is van de kraamkindje René van Weeren
Beste Luk, Ben je zeker van het familieverband? Er zou Nepveu = neef kunnen staan. Heb je mogelijk een link naar het François Edouard De Vreught René van Weeren
Als het klopt dat de datum 22 november 1649 is ( Klock, De orangi - Nieuwe Hoogstraat G. B. O. K. 22 Nov. 1649.) dan kan kraamkindje valentijn
cum ratihabitione 1587 Vestbrief Pauwel
Goedenavond Geert, Wat ongelofelijk veel werk, heel erg bedankt voor alle moeite! Hele hartelijke groet en nog een fijne 1587 Vestbrief Sanne
Wij,Hugo van Baerlen ende Dyrck Wachmans, schepenen in Breda, oirconden dat voor ons quam Lijsbet Matheeus Versteensels 1587 Vestbrief Geert Ouweneel
Dag Wim en Valentijn, Mijn lezing is anders. Het Oostindisch Huis is geen magazijn of atelier, maar het hoofdkwartier kraamkindje René van Weeren
Otto, jammer dat de akte overbelicht is. Dank voor alle genomen moeite en het negatief. Ik heb in ieder geval de Aankoop de Hogenhoff Henk de Kleijn
Waterlo heeft enkel in zijn vroege periode schilderijen gemaakt. Zijn tekeningen en etsen waren echter van hoge kraamkindje valentijn
Zo lees ik (niet-Amsterdammer) het: hij woont in de Clock en is schilder bij 't Oostindisch huis (naam van het atelier kraamkindje Wim
Beste Wim, heb je een suggestie? kraamkindje René van Weeren
Valentijn, hier een wat grotere uitsnede van de bladzijde met deze notitie van 18 september 1651 [DTB Begraven, toegang kraamkindje Otto Vervaart
In de akte staan géén komma's en dan kun je het ook anders lezen/interpreteren. kraamkindje Wim
Beste Henk, de vorige foto had niet de gebruikelijke gecodeerde naam, dat viel me meteen op, goed dat je navraag hebt Aankoop de Hogenhoff Otto Vervaart
en pagina 2..! 1587 Vestbrief Sanne
Beste Otto, De tekst blijkt niets te maken te hebben met boerderij de Hogenhof . Ik heb hierover contact opgenomen met Aankoop de Hogenhoff Henk de Kleijn
Voor historische straatnamen in Amsterdam is er het nodige te vinden via het portaal Islands of meaning, https://www kraamkindje Otto Vervaart