Reactie Onderwerp Oplopend sorteren Auteur Datum
Een pittige inderdaad. Mijn poging Willem Jacopsz aenspreker, [con]tra Henrick Dyrcxsz, van dat Henrick, Willem ontame- Oplossingen paleopuzzel nr. 82: Raads Dagelijksch Boek Utrecht René van Weeren 15-07-2020
best lastig, dit handschrift én taalgebruik Willem Jacobsz. aenspreket contra Henrick Dyrcxz. van dat Henrick Willem Oplossingen paleopuzzel nr. 82: Raads Dagelijksch Boek Utrecht Andreas 19-07-2020
Willem Jacobs, aenspreker contra Henrick Dyrexs van dat Henrick Willem ontame- like woerde gegeven heeft, zeegende dat Oplossingen paleopuzzel nr. 82: Raads Dagelijksch Boek Utrecht Joep de Graaff 16-07-2020
Heel veel dank voor jullie puzzelwerk. En dan nu de oplossing van deze paleopuzzel plus een korte toelichting: Willem Oplossingen paleopuzzel nr. 82: Raads Dagelijksch Boek Utrecht 06-08-2020
Willem Jacobsz aenspreker, contra Henrick Dyrcxz, van dat Henrick Willem ontame- like worde gegeven heeft, zecgende dat Oplossingen paleopuzzel nr. 82: Raads Dagelijksch Boek Utrecht Geert Ouweneel 10-08-2020
Maar je komt wel een heel eind in de goede richting. Oplossingen paleopuzzel nr. 82: Raads Dagelijksch Boek Utrecht 11-08-2020
Als ik de opgave terug bekijk zie ik inderdaad de naam van Meynart Broninxsz. Wat ik wel merk in de teksten is het Oplossingen paleopuzzel nr. 82: Raads Dagelijksch Boek Utrecht Jip Verheyen 19-07-2020
Sorry, ik had niet gezien dat de oplossing al gegeven was. Oplossingen paleopuzzel nr. 82: Raads Dagelijksch Boek Utrecht Geert Ouweneel 10-08-2020
Willem Jacobsone aenspreken qua Henrick Dyrexsone van dat Henrick Willem ontame- like woerde gegeven heeft zeegend dat Oplossingen paleopuzzel nr. 82: Raads Dagelijksch Boek Utrecht Jip Verheyen 14-07-2020
Jullie komen al een heel eind. Knap ook dat het woord transinierer is ontcijferd. Betekent inderdaad > afzetter / Oplossingen paleopuzzel nr. 82: Raads Dagelijksch Boek Utrecht Joyce Pennings 20-07-2020
Hoi Eric, daar staat toch echt erffelijcken. Dat is ook de vaste formule bij dit soort akten. Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond 16-07-2020
Dank voor reacties, weer wat geleerd! Ben benieuwd naar de oplossing. Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond Liesbeth 03-07-2020
Met deze puzzel ben ik ook bezig geweest maar er blijven enige vraagtekens. Mijn idee: zou de hoofdletter L op het eind Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond Liesbeth Rensing 02-07-2020
Regel 1 eerste woord: erffelijcken --> erstelijcken Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond Eric Hendriks 13-07-2020
Dank je Chris voor deze toevoeging Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond 03-07-2020
1. Jan Joosten vanden Bogaert, heeft 2. erffelijcken vercocht; overgegeven ende opgedragen 3. Leonart Willemsen van Hout Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond Johan 01-07-2020
Geert, ook bedankt voor je reactie Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond 02-07-2020
Lekker lang puzzelen is leuk. Een oplossing zien is ook leuk. Eindelijk dan "de" oplossing, bedankt voor jullie Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond 03-08-2020
Blijkbaar heeft deze puzzel nog niemand kunnen verleiden. Hierbij mijn poging. Ik heb niet alles kunnen ontcijferen. Jan Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond Andreas 30-06-2020
Liesbeth, twee punten achter een letter of woordn beteken 99 van de 100 keer dat het gaat om een afkorting. Je zou Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond 02-07-2020
Andreas en Johan, dank voor jullie inzending. De puzzel blijft nog even staan, dus we wachten af of er nog andere Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond 01-07-2020
ex uno .... ex alio latere Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond ChrisvD 02-07-2020
Jan Joosten van den Bogaert, heeft erffelijcken vercocht, overgegeven ende opgedragen Leonart Willemsen van Hout sijnen Oplossingen Paleopuzzel nr. 81: Transport van land in Helmond Geert Ouweneel 01-07-2020
Bedankt voor de inzendingen. Hier volgt nu de transcriptie zoals ik die gemaakt heb. Die geldt als oplossing :) Item Oplossingen Paleopuzzel nr. 80: Het dorp Goirle lijdt 17-06-2020
Geert, dat is al een heel goede transcriptie die op punten nog te verbeteren is. Oplossingen Paleopuzzel nr. 80: Het dorp Goirle lijdt 03-06-2020