Reactie Onderwerp Aflopend sorteren Auteur Datum
Mijn poging: sullen geint worden ende consisteren in t'gene naevolgende den voorn. heer pasteur ende kerckmeesters Kan iemand dit ontcijferen? Geert Ouweneel 09-08-2022
Het lijkt mij J.P. Buijck van Swieten; een Jacob Philip Buijk van Swieten (dus zonder c) is te vinden in diverse kan iemand dit ontcijferen? René van Weeren 02-12-2021
Beste Peter, ik lees Van Swiet, met de zwierige krul aan het eind is het misschien zelfs Van Swieten. kan iemand dit ontcijferen? Otto Vervaart 01-12-2021
Staat er voor de i geen o ? kan iemand dit ontcijferen? Peter 01-12-2021
Ik zie wat op een o lijkt als deel van de letter w. In welke uitgave staat deze eigenaarsnotitie trouwens? kan iemand dit ontcijferen? Otto Vervaart 01-12-2021
Het staat in het boek: Herstelde leeuw of discours over 't gepasseerde in de Vereenigde Nederlanden in 't jaar 1650 ende kan iemand dit ontcijferen? Peter 01-12-2021
Ik wil iedereen bedanken voor de moeite. Peter. kan iemand dit ontcijferen? Peter 02-12-2021
@René Bij het transcriberen van laat-Latijnse teksten komt men geregeld de e-caudata of e-cedille (ę) tegen. De ‘e met kan iemand dit verder vertalen aub, waarvoor dank? ChrisvD 17-02-2024
Een paar aanpassingen op de transcriptie van Chris. Chris heeft denk ik gelijk met hic, maar dat is hier gebruikt in de kan iemand dit verder vertalen aub, waarvoor dank? René van Weeren 16-02-2024
Ik lees: Margareta de Becker uxor Jacobi Mast obiit decima sexta Junii et in coemeterio sepulta est 17 eiusdem, erat hic kan iemand dit verder vertalen aub, waarvoor dank? ChrisvD 16-02-2024
doop Henri Montoye Vader Peeter Montoye Moeder Helvic de La Chapelle maar dan nu de doopgetuigen?? Kan iemand dit voor mij vertalen? m vreugde 31-12-2020
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventari… Kan iemand dit voor mij vertalen? Andreas 31-12-2020
Beste M, op dit detail zie ik met moeite iets als Margarethe ex Palude. Kun je voor een grotere uitsnede van de pagina Kan iemand dit voor mij vertalen? Otto Vervaart 31-12-2020
Mijn poging. Op basis van de omschrijving lijkt dit de huidige locatie noordelijke hoek Karthuizerstraat / Tichelstraat Kan iemand helpen de puntjes op de "i" te zetten? 1676 Rene van Weeren 11-06-2020
Beste Rene, veel dank! Dat is wel meer dan even de puntjes op de "i". Prachtig ook hoe je de locatie van het huis Kan iemand helpen de puntjes op de "i" te zetten? 1676 Jan Thijm 11-06-2020
Linda, dat is een foto met het tweede fragment, maar dit had ik al online terug kunnen vinden via jouw beschrijving. Ik kan iemand mij helpen dit te ontcijferen? Andreas 10-04-2022
regiment Lanciers, maar als ? Heb je een link naar dit militieregister? Het zou kunnen helpen. kan iemand mij helpen dit te ontcijferen? Andreas 10-04-2022
Oh sorry, ik ben net zo snel van begrip vandaag geloof ik. Via zijn huwelijksregister ben ik aan die informatie gekomen kan iemand mij helpen dit te ontcijferen? Linda 10-04-2022
ik heb zijn militieregister inmiddels gevonden en daar staat nog een extra stukje tekst bij wat heel moeilijk te lezen kan iemand mij helpen dit te ontcijferen? Linda 10-04-2022
en het huwelijksregister heb ik in dit geval gevonden via de website allefriezen.nl :) kan iemand mij helpen dit te ontcijferen? Linda 10-04-2022
Linda, ik bedoelde eigenlijk of ik dit register ergens online kan bekijken, zodat ik meer vergelijkingsmateriaal heb. kan iemand mij helpen dit te ontcijferen? Andreas 10-04-2022
Kan het zijn 'als Sechet'? Die ging over het wasgoed kan iemand mij helpen dit te ontcijferen? Anne 11-04-2022
Sorry dat heb ik verkeerd begrepen ik zal kijken of ik hier een linkje mag plakken naar het register. Dit zou het moeten kan iemand mij helpen dit te ontcijferen? linda 10-04-2022
Ja er lijkt inderdaad sechet te staan! Dank jullie wel voor jullie hulp. Ik kan weer verder speuren. kan iemand mij helpen dit te ontcijferen? Linda 11-04-2022
Hier in ieder geval het tweede fragmentje. Hoe kan ik het eerste fragment online terugvinden? Op den 1e Mei 1840 kan iemand mij helpen dit te ontcijferen? Andreas 10-04-2022