Reactie Onderwerp Auteur Aflopend sorteren Datum
Beste Forum deelnemers, Helaas kan ik deze akten niet zelf lezen, dus hopelijk kan en wil iemand mij helpen bij het 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 04-01-2024
Beste Forum deelnemers, Hopelijk is er alsnog iemand die kan & wil helpen met de transcripties van deze 2 akten ? Ze 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 07-01-2024
Beste Otto, Ik begrijp dit volkomen ! Maar hoop dat mijn verzoek niet buiten beeld raakt doordat het op een gegeven 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 07-01-2024
Beste Pauwel en Otto, Veel dank voor deze stappen bij beide akten ! Hopelijk lukt het iemand om beide teksten verder te 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 09-01-2024
Beste Otto, Ik heb Transkribus AI net even getest met de scan die Pauwel hier heeft geupload: 1241 230 R Ik zie dat wat 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 10-01-2024
Als houvast voor verdere transcriptie geef ik hier even de indrukken en gedeeltelijke transcripties van beide akten tot 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 10-01-2024
Beste Pauwel, Hartelijk dank voor de transcriptie van deze akte en de aanvullende bronnen ! Een eerste (misschien niet 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 14-01-2024
Beste Pauwel, De zin: 'occasione reconsiliacionis necis dicti quondam Mathie patris dum vixerit dictorum liberorum' 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 15-01-2024
Beste Otto, Hartelijk dank voor deze vertaling en de vertaallink. Het wekt de indruk dat Hubert Steenwech (direct) 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 15-01-2024
Beste Pauwel, Hartelijk dank voor deze aanvulling ! M.a.w. Hubert is de dader 😕 Ik blijf verder benieuwd naar de inhoud 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 15-01-2024
Beste Pauwel, Weer veel dank voor deze aanzet 🙏🏻 Begrijp ik het goed en gaan er 3 delen/alinea's/strofes over dezelfde 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 15-01-2024
OK ! Ik hoop dat de verdere teksten daarvan ook nog getranscribeerd kunnen worden. Alvast weer veel dank voor wie zich 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 15-01-2024
Iemand die verder kan helpen bij de vervolg transcriptie van de 3 aanzetten door Pauwel van f 222-V (4 t/m 6) op ma. 01 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 22-01-2024
Beste Pauwel, Weer heel veel dank voor deze transcriptie ! Ik worstel nog wel met de vertaling Latijn -> Nederlands 😕 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 23-01-2024
@ Pauwel @ Otto De in fol. 222-V 5 genoemde 'Johannem van derHage' is klaarblijkelijk een oom van Dirck zoon van Mathijs 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 24-01-2024
Beste Pauwel, Enorm bedankt voor deze transcripties ! En alle aanvullende informatie en bronnen 🙏🏻. Otto, eveneens 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 25-01-2024
@ Pauwel @ Otto, Wederom veel dank voor de transcriptie van deze aantekening 🙏🏻 Google Translate bakt niet zoveel van 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 27-01-2024
Beste Otto, Dank voor de toelichting - begrijpelijk wat betreft de capaciteit van Google Translate - en de interpretatie 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 27-01-2024
Beste Otto, Aha, dat klinkt inderdaad logischer 🙂! Ik blijf alsnog geïnteresseerd in Latijn-Nederlands vertalingen 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 27-01-2024
Na de geweldige hulp van Otto en Pauwel bij de transcripties naar leesbaar Latijn heb ik toch nog extra hulp nodig bij 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 30-01-2024
Beste Otto, Weer dank voor de interpretatie. Ik hoop toch ook nog op een letterlijke vertaling, als dat niet teveel is 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 31-01-2024
Wie oh wie kan en wil helpen bij een zo letterlijk mogelijke vertaling van Latijn naar Nederlands van dit 1e deel van 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 03-02-2024
Beste Pauwel, Geweldig, ik ben hier heel blij mee ! Heb de herziene transcriptie ook gelijk opgeslagen. Op een verdere 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 06-02-2024
Beste Pauwel, Opnieuw veel dank voor deze hulp ! Het is inderdaad een duidelijk verschil qua vertaling. Dan waag ik me 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 06-02-2024
Beste Pauwel, Dank ! Ik had er eerlijk gezegd over heen gelezen, maar heb het net in mijn opgeslagen versie aangepast 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Belem 06-02-2024