Reactie Onderwerp Auteur Datum
r. 11 quitabunt ad plenum t'enden d'ierste II jaeren? Dit gaat al beter : verkoop 1473 Wilmersdonc Pauwel
Je mag het als wt transcriberen, maar ook als uut. Zeker niet als uit, de w is in feite een dubbele v, die weer bedoeld wat is goed, of allebei ? René van Weeren
r. 8 It[em] VI moedeken rox Dit gaat al beter : verkoop 1473 Wilmersdonc Pauwel
IIII^C^ oft IIIS^C^ roeden? d.w.z. 400 of 350 roeden Dit gaat al beter : verkoop 1473 Wilmersdonc Pauwel
ende met verschenen renten? Dit gaat al beter : verkoop 1473 Wilmersdonc Pauwel
De tekst heb ik behoorlijk kunnen transcriberen, enkel wat problemen met hetgeen staat tussen leeuw en betailt. Wij Oplossingen Paleopuzzel nr. 93: Loon naar blazen Andreas
Om nog even terug te komen op Nicolaas de Cantelu: In 1766 monsterde ene Nicolaas de Cantelu uit Amsterdam aan op een Hulp gevraagd trouwregister Amsterdam Jeanne
hij aut sui quitabunt ad plenum? Dit gaat al beter : verkoop 1473 Wilmersdonc Pauwel
dandum alle te Kerssavonde? Dit gaat al beter : verkoop 1473 Wilmersdonc Pauwel
Zie vorige aanvraag. Transscriptie verzoek Geert Ouweneel
Op heeden 11 Maart 1678 compa- reerden voor mij Johannes Stam, notaris publicq etc., ende voor den nabeschreven getuygen Transscriptie verzoek Geert Ouweneel
Ik heb nu ook het gedicht gevonden. Het staat in een boekje voor kinderen: https://books.google.nl/books?id=cQBcAAAAcAAJ wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens Chris Dutilh
Het is op basis van de afbeelding lastig definitief te zeggen. Na herbekijken en gelet op de tekst zou ik nu zelfs wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens René van Weeren
Hallo Wim , Dat zou best kunnen, leest u bij de middelste woord 'Schr'. Het gaat om een omschrijving van een perceel van De middelste woord ontcijferen Nanne Talsma
afk. van schuur? De middelste woord ontcijferen Wim
Is 10 januari ook mogelijk, want dat was de verjaardag van C.C.? wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens Chris Dutilh
zou best kunnen nu ik het vanuit dit perspectief bekijk... wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens Andreas
Andreas, dat lijkt me een datum: 15en Jany 1798 wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens René van Weeren
@René: helemaal onderaan staat nog iets, dus onder de tekening... wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens Andreas
In reactie op Andreas: volgens mij is het geen handtekening onderaan, maar een beleefdheidsfrase, let ook op het wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens René van Weeren
De familie woonde in Rotterdam, en behoorde tot de gegoede burgerij. Heel fijn trouwens al die reacties! wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens Chris Dutilh
Hendrick Hendriksz Jonge Man uijt der Twent (thans Twente (landstreek) (Groningen, Drente, Overijssel en Utrecht Transcriptieverzoek Ada
Op het internet zijn voorbeelden te vinden van gelijkaardige kaarten. De afbeelding is voorgedrukt, en de tekst is wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens Andreas
Het is niet onwaarschijnlijk dat dit via-via besteld is voor de zoon. Wellicht door de ouders zelf of een oom of tante wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens René van Weeren
hierbij de bijlage wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens Chris Dutilh