Reactie Onderwerp Auteur Datum
Echt heel hard bedankt hiervoor! Gemeentearchief Oostmalle 6 (3) - hulp gevraagd Robin
Hartelijk bedankt! Gemeentearchief Oostmalle 6 (2) - hulp gevraagd Robin
Dankjewel! Gemeentearchief Oostmalle 6 - hulp gevraagd Robin
Ik denk dat hier nativitas wordt bedoeld: Joannis nativitas = de feestdag van Johannes Geboorte, op 24 juni. Onbekende afkorting AntonS
Item den 22 Marty gesonden aen den voerschreven koix een hespe met een koppel kuckens die hem waeren gelooft waer- voer Gemeentearchief Oostmalle 6 (3) - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Item alsoo de voerschreven huerlinghen noch eenen dach langer hebben uyt geweest als de tien daghen, soo is haer nog Gemeentearchief Oostmalle 6 (2) - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Item op den 23 Augusty 1655 soo sijn onse huerlinghe van hier vertrocken ende haere gagie is inngegeaen ende hebben haer Gemeentearchief Oostmalle 6 - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Dnakjewel! Kerkarchief Oostmalle 91 - hulp gevraagd Robin
Hartelijk bedankt! Kerkarchief Oostmalle 90 - hulp gevraagd Robin
Hi Guido, Enkele kleine aanpassingen: 6: de manieren 7: met meer percheelen 10: medepantscappe tot zover m vr gr An Het begint een beetje te lukken mits enkele gaten ...1479 A'pen An
Dank je wel, Andreas! overlijdensakte Joanna Van Raemdonck 1/9/1678 Temse (Be) Heyman Veerle
1678 die prima septembris op de Luijseecke obijt Joanna Van Ramdonck uxor Joannis Helegeers aetatis 56 annorum circiter overlijdensakte Joanna Van Raemdonck 1/9/1678 Temse (Be) Andreas
Dank je wel, Andreas! Doopakte Jan Heligeert 23/2/1621 Temse (Be) Heyman Veerle
voornaam moeder is Elizabet Doopakte Jan Heligeert 23/2/1621 Temse (Be) Andreas
De pastoor heeft een rare volgorde van noteren, vandaar de verwarring. Vader: Jan Heligeert Moeder: ... Smets naam kind Doopakte Jan Heligeert 23/2/1621 Temse (Be) Andreas
dorpskermisse soo over offerpenninghen alsmede over t'gene hij rendant met de schaele ten selven daeghe heeft ommege- Kerkarchief Oostmalle 90 - hulp gevraagd Geert Ouweneel
alle de oude rekeninghen van de gewesen H. Geest- meesters alhier, het getal van thien rec- keninghen van dewelcke de Kerkarchief Oostmalle 91 - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Hier is het wel degelijk 6/7! Dank je wel, Andreas! geboorteakte Anna Van Pelcom 1638 Bazel (be) Veerle Heyman
Veerle, er bestaat een tweede versie van dit register. Moeilijker leesbaar, maar wat de datum betreft GEEN twijfel. Ik geboorteakte Anna Van Pelcom 1638 Bazel (be) Andreas
Dank je wel, Anton! inderdaad nogal verwarrend! Ik zal 6/6 dan maar aannemen als geboortedatum. geboorteakte Anna Van Pelcom 1638 Bazel (be) Veerle Heyman
vi-a julij nata est Anna filia Daniels van Pelcquem et Catharina Westerlinck decimo junij bap(tisa)tus est geboorteakte Anna Van Pelcom 1638 Bazel (be) AntonS
Mijn excuses! Kerkarchief Oostmalle 91 - hulp gevraagd Robin
Mijn excuses! Kerkarchief Oostmalle 90 - hulp gevraagd Robin
Hartelijk bedankt! De tekst in de marge was ook niet nodig. Kerkarchief Oostmalle 89 - hulp gevraagd Robin
De scan van de tekst ontbreekt Kerkarchief Oostmalle 91 - hulp gevraagd Geert Ouweneel