Reactie Onderwerp Auteur Datum
Item op sevenentwintigh October 1682 soo heeft denselven betaelt aen Cornelis Marcelis over de huere van het weycken OGA Oostmalle 8 (3) - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Item op den 18 December duysent ses hondert ende negentigh soo heeft den rendant bij quitantie 13.-.- OGA Oostmalle 8 (2) - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Beste Aline, Lijkt me gezien de context logisch. Bedankt voor je aanvulling. Welk woord staat er..? Stan de Jongh
ik bedoel dus: extraordinaire. Typefoutje Welk woord staat er..? aline
ik denk dat er staat: 'de extraorinaire kosten'. De x lijkt meer op een y, maar dit zou het kunnen zijn. Welk woord staat er..? aline
Hartelijk bedankt Geert! Gemeentearchief Oostmalle 8 - hulp gevraagd Robin
Dag Geert, Fijn dat je een poging wilt wagen. Vast bedankt Het herkennen van namen in akten uit het Schepenregister van Bergen Well Fred
Bedankt! Gemeentearchief Oostmalle 6 (5) - hulp gevraagd Robin
Zeer hard bedankt hiervoor! Gemeentearchief Oostmalle 6 (4) - hulp gevraagd Robin
Hartelijk dank, Geert ! Transport 1616 Adriaan van He…
Geef maar een voorbeeld, dan kan ik zien of het te doen is. Het herkennen van namen in akten uit het Schepenregister van Bergen Well Geert Ouweneel
Pauwels Willemsz van Soets, deser stadts borger, als man ende voocht van Marichen, zijn huysfrouwe, daer hij levende Transport 1616 Geert Ouweneel
Bedankt, u hebt ons echt geholpen. verzoek-tot-transcriptie Jacques van de…
Jacques, Dat geeft inderdaad meer duidelijkheid. Bij de overige inschrijvingen staat ook als laatste woord het verzoek-tot-transcriptie René van Weeren
Bedankt weer, Otto Transcriptie hulp gevraagd akte 1466/67 Maastricht Jos van der Biezen
deel 3 Transport 1616 Adriaan van He…
deel 2 Transport 1616 Adriaan van He…
De hele bladzijde staat nu in de bijlage. Het is de eerste inschrijving, links bovenaan. verzoek-tot-transcriptie Jacques van de…
Beste Jacques, wellicht is het handig om een groter deel van de pagina te tonen? context helpt vaak verzoek-tot-transcriptie René van Weeren
Lijkt me sterk, want het overlijden was in Heeze, 10 km vanaf Eindhoven en daar heet geen enkele kerk, Laurenskerk verzoek-tot-transcriptie Jacques van de…
Item soo maeckt ende brenght den voorschreven rendant hier ontfanck over den geheelen bedeboeck bij kennisse van desen Gemeentearchief Oostmalle 6 (5) - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Item alsoo in voorgaende tijde geordonneert is, dat ider borghemeester het slodt sijnder rekeninge sal hebben te voldoen Gemeentearchief Oostmalle 6 (4) - hulp gevraagd Geert Ouweneel
Item soo heeft den rendant betaelt per assignatie van date den neghentienden Augusti 1696 ende dat aen Elias Deckers de Gemeentearchief Oostmalle 8 - hulp gevraagd gouwenee;
Laurk, mogelijk Laurenskerk? verzoek-tot-transcriptie René van Weeren
Beste Jos, de term adductio lijkt hier feitelijk overdracht te betekenen. De ring, anulum , vervulde hierbij kennelijk Transcriptie hulp gevraagd akte 1466/67 Maastricht Otto Vervaart